Klacht: ONTERECHT AANGEBRACHT SYSTEEM

op 29 augustus 2016 over Carebrick in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Wij hebben regelmatig 1 a 2 cm water in onze kelder staan wanneer het hard regent. In oktober 2013 heb ik Harmschrijver-systems gevraagd of zijn systeem bij ons effectief kan zijn. Hij heeft onze kelder geïnspecteerd en zei ja. Behalve de kelder hebben wij geen vochtproblemen. Enkele weken later werd het systeem aangebracht. De medewerker meende net als ik dat het systeem bij ons niet effectief kan zijn. Hij heeft vanuit onze kelder HarmSchrijver gebeld en zei: \’Dit systeem kan hier niet werken.\’ H.S. zei:\’ ik ben ervan overtuigd.\’ Daarna is het systeem toch aangebracht. Het systeem heeft twee jaar nodig om effectief te zijn. Na twee jaar hebben wij nog altijd forse wateroverlast in de kelder na regenbuien. Dit heb ik HarmSchrijver, inmiddels Carebrick, laten weten. Een vertegenwoordiger (Jansen) kwam langs in november 2015 en drie dagen later kreeg ik in een mail te lezen dat de staat van onze kelder zodanig is dat het Schrijver systeem het probleem niet kan oplossen. Eigen schuld, dikke bult. Toen ben ik boos geworden en heb in een Carebrick nalatig handelen verweten. Daarop wilde het bedrijf een waterwerende laag op de vloer wilde aanbrengen waarmee het probleem uit de wereld zou zijn.
17 Mei is door dezelfde medewerker als eerder een egalinelaag van 4 mm aangebracht op de keldervloer. Op mijn vraag waarom HarmSchrijver toentertijd perse het systeem wilde aanbrengen was zijn reactie: \’Tunnelvisie\’.
Na drie dagen regende het hard en brak de nieuwe laag in honderden stukjes. Na mijn telefoontje werd door een medewerkster van Carebrick het terugbetalen van de aanlegkosten aangeboden. \’Dat had al eerder moeten gebeuren.\’ zei zij. Dat wilde ik wel, maar was mijn vraag – wie gaat voor mij de ravage opruimen? Harm Schrijver nam toen zelf de telefoon en verwees me naar mijn verzekeringsmaatschappij. De vloer zou niet hebben kunnen uitharden en hij was niet verantwoordelijk voor heftige regen. Een expert heeft daarna in mijn opdracht de vloer onderzocht. Conclusie: de aangebrachte egalinelaag (3,5mm) was voldoende uitgehard maar kan geen hechtende verbinding aangaan met het materiaal van de bestaande vloer. Wat er ook gebeurd was, de vloer was losgekomen. Bovendien: 1. opkomend grondwater kan niet worden tegengehouden door een egalinelaag. 2. HET CAREBRICK/HARMSCHRIJVER SYSTEEM KAN NOOIT EEN OPLOSSING ZIJN VOOR OPKOMEND GRONDWATER.
Kort na het tweede telefoongesprek waarin ik onthutst heb gevraagd wie de ravage in de kelder voor mij zou opruimen, kreeg ik een mail in juridische strekking, waarin Harm Schrijver zijn verantwoordelijkheid ontkende en me aangaf sterk te staan in een juridisch traject.
Ik heb in overleg met mijn achterban besloten de kelder te laten uitruimen (is gebeurd) en genoegen te nemen met de terugbetaling van de aanschafkosten, zoals mij is aangeboden. Dit heb ik Harm Schrijver/Carebrick een paar keer via mail laten weten. CarebrickHarmschrijver heeft nooit meer iets laten horen.

1. Met excuus van Harm Schrijver over zijn handelwijze en het onterecht plaatsen van zijn systeem.
2. Met teruggave van de ruim E 800,00 die ik Harm Schrijver heb betaald.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Carebrick over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Coma 106
x