Klacht: Onrechtvaardig tov personeel

op 23 augustus 2016 over Holland Casino in de categorie Casino/entertainment

Beste personeelsfunctionaris van Holland Casino,
Mijn zoon heeft 2 maanden met goede inzet en veel plezier bij afdeling Eindhoven gewerkt. Vorige week donderdag is hij echter op staande voet ontslagen omdat hij €20,- aan drankjes had afgerekend en in de portemonnee van Holland Casino had gedaan maar na 20 minuten nog niet op de kassa had aangeslagen. Dit was de security opgevallen.
Hiervoor is hij op staande voet wegens diefstal ontslagen. Er is geen enkele waarschuwing aan vooraf gegaan. En eigenlijk allereerst, het geld zat niet in zijn zak het zat in de portemonnee van Holland Casino, er was dus niets gestolen!
Zijn directe baas zei mijn zoon het heel erg jammer te vinden dat hij moest gaan omdat hij van mening was dat mijn zoon zo goed werkte en ook als het rustiger was altijd wel een klusje vond om niet te gaan staan niksen en bovendien de samenwerking prettig vond.
Volgens mij is deze gang van zaken arbeids-juridisch niet in orde. Nou weet ik dat jullie ook wel snappen dat een jonge man van 20 jaar hier geen juridische stappen voor gaat ondernemen. Toch wil ik als moeder het voor hem opnemen. Ik vind dat mijn zoon door jullie onrecht is aangedaan.
Van mijn zoon begrijp ik dat er in de arbeidsvoorwaarden zaken staan die alleen voor Holland Casino zo werken maar deze gang van zaken is niet in orde.

Wanneer mijn zoon opnieuw werken mag bij Holland Casino Eindhoven met een excuus het liefst!
En mooi zou zijn wanneer er iets aan de arbeidsvoorwaarden zou worden gedaan.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Holland Casino over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Holland Casino in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Holland Casino een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Holland Casino

Heeft op 06 september 2016 om 08:51 geantwoord

Wij hebben mevrouw De Jong persoonlijk een e-mail gestuurd met daarin de uitleg wat er is gebeurt die avond. Wij gaan hier niet verder over uitweiden ivm privacy van de zoon. Tevens hebben wij uitgelegd dat er binnen Holland Casino een strikte werkwijze geldt voor alle medewerkers. Met vriendelijke groet, Holland Casino, Customer Service

Alle klachten die gemeld zijn door Xcv