Klacht: Onrechtmatige incassering

op 02 juli 2017 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Bij check-in werd me verteld dat de kleinere en zuinige auto (Ford Fiesta) die ik had gereserveerd niet aanwezig was. Ik kreeg een veel grotere auto (Opel Mokka X Turbo).
Zogenaamd ‘zonder extra kosten’.

Toen ik de auto terugbracht met 80% gevulde tank is er EUR 266,05 in plaats van EUR 49,97 van mijn rekening afgeschreven.
Het argument was dat ik de tank volledig vol had moeten afleveren. Echter, gezien de veel grotere olie tank en minder zuinig verbruik zou dat op veel meer kosten voor mij uitkomen dan met de door mij gehuurde Ford Fiesta.
Ik vind het dan ook niet acceptabel dat ik noodgedwongen een grotere auto krijg en dat Hertz me voor de extra kosten hiervan op laat draaien (km/l verbruik en grotere tank). Dit, ondanks dat bij verhuur gezegd werd dat dit niet het geval zou zijn.

Tevens is er een irreëel hoog bedrag per liter in rekening genomen, nl. EUR 3,80 per liter excl. fuel service. Terwijl de gemiddelde prijs in NL EUR 1,53 is.

Ik ben tevreden als ik de extra EUR 216,08 kosten die in rekening zijn gebracht terugkrijg. Ik vind het geen stijl dat je iemand een grotere auto dwingt te nemen en hem/haar vervolgens ook op laat draaien voor de hogere benzine kosten (grotere tank + hoger verbruik).

Ik heb vaker gebruik gemaakt van Hertz en ben als vaste klant erg teleurgesteld in deze gang van zaken.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hertz

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hertz nog niet in behandeling is genomen.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 28 juli 2017 om 20:03 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door KiGo