Klacht: Onrechtmatig behandeld bij afronding van opleiding

op 06 juli 2017 over Hogeschool Utrecht in de categorie Opleidingen en cursussen

Beste heer/ mevrouw,

Al 2 jaar probeer ik mij in te schrijven voor Marketing Research(MCCE-MARKRESA-13, portfolio). Dit is voor mij onmogelijk omdat het tentamen al met een voldoende is afgerond. Osiris blokt dit. Inmiddels loop ik hier 2 jaar tegenaan en meld ik dit al bij docenten. Bij contact hierover met Anne Lise Kamphuis, een van de cursusleiders, wordt gezegd dat ik het “volgend jaar nog maar een keer moet proberen”.

Omdat het onmogelijk is gemaakt om voor het portfolio in te schrijven, verzocht ik de examencommissie om een vervangende opdracht. Ik voldoe aan alle eisen; ik heb meerdere malen getracht in te schrijven, heb alle overige vakken volbracht met een gemiddeld cijfer van een 7,5 en deze versie van marketingresearch wordt niet binnen 10 weken aangeboden. Sterker nog, deze is inmiddels door de HU geschrapt en vervangen.

De reden waarom ze mijn verzoek afwijzen ontgaat mij dus compleet.

Waarom is dit zo belangrijk voor mij?
Deze ene kleine opdracht is het enige wat mij weerhoud van het behalen van mij diploma. Het zijn 3 kleine opdrachten die samen nog geen 4 uur tijd in beslag nemen.
Als ik mij opnieuw moet inschrijven voor een studiejaar dan kost mij dat €2400!!

Ik heb het gevoel dat ik als een nummer wordt behandeld. Het interesseert de examencommissie niks dat ik onnodig vertraging op zal lopen en weer zoveel geld mag gaan betalen.

Ik vind dat de examencommissie op korte termijn met een oplossing moet komen. Na volgende week begint de vakantie op de Hogeschool Utrecht en kom ik pas op de agenda in september. Graag wil ik alsnog een vervangende opdracht zodat ik dit studiejaar nog kan slagen.

Met vriendelijke groeten,

Rick van der Linden
1629550

Graag wil ik op korte termijn een vervangende opdracht voor afronding periode E.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Utrecht over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door rickvanderlinden