Klacht: Onnodig verzamelen van privacy gegevens door Euroclix

op 12 september 2018 over Euroclix in de categorie Spaarprogramma's

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Euroclix weigert een cashback (of in hun geval clix) uit te betalen na het afsluiten van een mobile abonnement bij KPN.

Ondanks het aanleveren van een klantnummer en ordernummer blijft men om onnodige privacy gegevens vragen. Een kopie van een contract waarbij mijn identiteitsbewijs gegevens zijn afgeschermd wordt niet in behandeling genomen.

Uiteraard kan op de vraag waarom deze privacy gegevens benodigd zijn geen antwoord worden gegeven.

Het lijkt me niet dat Euroclix hier op een wettelijke manier acteert daarnaast staat dit vreemde verzoek ook niet op hun website weergegeven. Wat uiteraard niet vreemd is maar dat terzijde.

Gewenste Oplossing:

Dat euroclix in eerste instantie de cashback (euroclix) uitbetaald en vervolgens haar beleid wijzigt waardoor er niet meer dan onnodig privacy gevoelige informatie van haar gebruikers wordt verzameld.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Euroclix nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Qwerty110

2 maanden geleden - Klacht afgehandeld

Alle klachten die gemeld zijn door Qwerty110