Klacht: Onmogelijk om een afspraak te plannen voor mijn hoogbejaarde moeder voor boosterprik.

RingLord op 04 december 2021 over GGD in de categorie Zorginstellingen

Na een week roberen door mijn schoonmoeder om een afspraak te maken, heb ik geprobeerd dit te doen. Ik was bij mijn schoonmoeder en ze kon dus toestemming geven om een afspraak te maken. Mijn schoonmoeder is 86 jaar en heeft een brief gekregen om de boosterafspraak te maken. Echter het bleek niet mogelijk om een afspraak te maken omdat alle priklokaties in de omgeving (drie stuks) vol zitten tot 3 januari en men bij de GGD niet verder kan kijken dan die datum. Het enige advies dat men kon geven probeer het op een later tijdstip nog eens. De reden is dat er op dit moment zoveel mensen bellen die na 1941 geboren zijn (zonder brief) dat alle lokaties vol zitten. Bij de GGD heeft men er niet aan gedacht om een aantal plekken gewoon standaard te blokkeren voor de mensen met een brief. Hierdoor lopen de mensen met een brief dus het risico dat ze de booster niet tijdig krijgen. Want opnieuw bellen over een week heeft ook geen zin want dan zit alles nog steeds vol (er is ook geen alternatief). Ook de mogelijkheid om mijn schoonmoeder op een reservelijst te zetten ontbreekt. Mijn schoonmoeder moet zelf maar blijven proberen geven ze aan. Ze weten het zelf ook niet, gevraagd of ze in ieder geval mijn klacht willen doorzetten naar een supervisor en die mij laten bellen. Dit zal vermoedelijk niet gaan gebeuren.

Al met al is het geheel zeer slecht gepland en overdacht door de betrokken instanties.

Ik heb in ieder geval in het gesprek (dat is opgenomen) aangegeven dat ik de GGD verantwoordelijk acht indien mijn schoonmoeder door Corona komt te overlijden. Zij bieden namelijk niet de mogelijkheid of een alternatief dat mijn schoonmoeder tijdig de booster krijgt en zodoende een zo groot mogelijke bescherming.

Een alternatief om de booster wel tijdig te krijgen. En een manier van afspraak maken die wel werkt voor de ouderen onder ons. Deze huidige manier is ondoenlijk.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GGD

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GGD nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door RingLord