Klacht: Facturen worden niet betaald

op 10 april 2014 over Only Media in de categorie Media

Freelance fotografen en journalisten kunnen zich bij Only Media aanmelden voor opdrachten. Only Media publiceert allerlei boekjes (van kappers tot restaurants). Ik ben kort freelance fotograaf bij ze geweest en heb 21 februari 2014 een factuur uitgeschreven voor alle goedgekeurde opdrachten die ik gedaan heb. Op het moment van schrijven heb ik echter nog geen cent hiervan gezien, terwijl ik al wel een hoop reiskosten voor ze gemaakt heb. Ik heb met hun een contract getekend waarin duidelijk staat dat de factuur binnen 30 dagen betaald wordt. Na die 30 dagen heb ik mijn contactpersoon meerdere malen hierover gemaild, en telkens krijg ik het bericht ‘dat we achterlopen met de betalingen’ en na drie weken ‘lopen we nog steeds achter met de betalingen’. Gewoon een smoes natuurlijk. Net met ze gebeld, en ik krijg een totaal onvriendelijke medewerker aan de telefoon die mij al snel weet te vertellen ‘dat we achter lopen met de betalingen’ (standaardprocedure denk ik) en dat mijn factuur deze maand uitbetaald zou moeten worden. Als ik gewoon netjes om een indicatie van betaaldatum vraag, krijg ik een chagerijnig en kortaf antwoord dat dat niet bekend is. Waar slaat dat nou op?
Ik heb nog een factuur voor ze klaarstaan, en ze kunnen verwachten dat daar rente meegerekend wordt voor wat ik nu misloop. Ik vind het erg vervelend dat er door Only Media zo met freelancers omgegaan wordt, want ik ben na deze opdrachten helemaal klaar met ze.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Only Media

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Only Media nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Regina12345