Klacht: Onkyo receiver HDMI Beeld/Geluid bekend probleem

op 03 februari 2014 over Onkyo in de categorie Electronica Merken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn ervaringen met Onkyo zijn de laatste maanden heel erg storend, vandaar een overzicht en omschrijving van de issues die ik heb met mijn aangeschafte TX-NR 609.


Issues Onkyo receiver
1. geen geluid
2. geen netwerkt (grijs in het menu)
3. geen firmwire update (grijs in het menu)
4. geen USB verbinding (vast op start initializing)
5. regelmatig geen (HDMI) beeld
6. configuratie afstandsbediening niet te bereiken (grijs)


Wat valt op:
Op internet staan vooral (bovengenoemde)klachten die optreden na de garantieperiode.

Veel mensen kunnen geen passende snelle oplossingen vinden die men zelf kan uitvoeren.

Er zijn gebruikers die de repartie ook zelf doen ipv +/- € 300 te betalen voor een “service center”. Zie youtube voor onkyo receivers voor how to fix HDMI problems voor o.a. handmatige reparative van de HDMI switch board.

Dit zijn problemen die zich bij mij en velen anderen steeds meer gingen herhalen en deze zijn al een geruime tijd bekend voor Onkyo. Op de support site van Onkyo lees ik over een zeer slechte service.

Van de medewerkers van MediaMarkt kreeg ik meerder malen te horen dat het door de tv instellingen zou komen. De output de videokaart van de pc etc etc was incorrect. Echter heeft dit niet geholpen. De Onkyo receiver heb ik trouwens niet gekocht bij Mediamarkt.nl, wel bij een filiaal in Rotterdam en daar doen ze net of dit geen bekende probleem is.
Uit meerdere klachten blijkt dat deze winkel de klant niet serieus neemt en in mijn ogen bewust misleid. Wat een service, wellicht om de klant +/- 300 euro te laten betalen voor een reparatie.

Waar is de goeie service van Mediamarkt en een Onkyo service center?

Helaas moet ik met teleurstelling toegeven met het aanschaf van dit product voor mij een negatieve ervaring, geldverspilling en heel erg tijdrovend is geweest.

Hiermee hoop ik dat ik deze harde lessen bespaard blijven voor anderen. Ik verwacht een langere levensduur voor een apparaat wat honderden euro’s kost.

Als zulke zaken niet worden opgelost dan gaan mensen toch massaal weg van mediamarkt en onkyo en gaan voor een Denon receiver of andere merzk zoals Sony receivers etc. ???

!!(update klacht is in behandeling bij Onkyo, snelheid voorlopig ruim voldoende)!!


Tags: Onkyo FAILLURE Onkyo HDMI board Receiver NO SOUND Disappointing Onkyo HDMI switch board HDMI print HDMI board HDMI circuit faulty HDMI board Onkyo geen geluid Onkyo HDMI uit problemen Onkyo geen beeld Onkyo handshake Onkyo service Onkyo no firmwire update Onkyo USB fail

———–

Review Onkyo receiver translated with G-translate.

My experiences with Onkyo his last months very disturbing , hence an overview and description of the issues I have with my purchased TX – NR 609.

Issues Onkyo receiver
1. no sound
2. no is networking (gray in the menu)
3. no firm wire update (gray in the menu)
4. no USB connection (fixed to start initializing )
5. not regularly ( HDMI ) image
6. configuration is not accessible (gray ) remote

What stands out :
On the Internet are mostly ( above ) symptoms that occur after the warranty period.
Many people can not match quick fixes that can perform yourself.
There are users who repartee also do it yourself instead of + / – € 300 to pay for a ” service center ” . See youtube for Onkyo receivers for how to fix HDMI problems for eg manual repair from the HDMI switch board .
These are problems for me and many others are increasingly going to repeat and they are known for Onkyo . Quite some time On the support site of Onkyo I read about very poor service .

The staff at Media Markt , I was told that the institutions would come by the TV. Multiple times The TV output and you should be set to 1080p and PC video card etc etc. However this has not helped. The Onkyo receiver I have not bought anyway at Mediamarkt.nl , or by a branch in Rotterdam and they pretend this is not a known issue .
Several complaints that that store the customer is not seriously and deliberately misled into my eyes . What service, perhaps to the client + / – to pay for a repair 300.
Where is the good service of Media Markt and an Onkyo service center if you really need?
Suggestions on the Internet, especially in the trend of stay away from the MediaMarket and Onkyo receiver . This product was for me a waste of money and time consuming . With this I hope to continue these hard lessons saved others . I expect a longer life for a device which costs hundreds of dollars .
If this is not resolved then people still flock to the Denon receiver or other competition like Sony receiver etc. ? ?

Gewenste Oplossing:

Een vergoeding voor alle bel kosten, aanschaf nieuwe HDMI kabels, tijd verspilling aan oa de M&M en thuis aan de instelligen werken etc.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Onkyo

Reactie van de melder van de klacht haaaaf

3 jaren geleden - Klacht meteen opgepakt door Onkyo, nu in afwachting van een passende oplossing. Snelheid is voorlopig ruim voldoende.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Onkyo nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht haaaaf

3 jaren geleden - ONKYO heeft een toezegging gedaan om de receiver te repareren. Binnenkort kan ik deze opsturen.

Reactie van de melder van de klacht haaaaf

3 jaren geleden - Vandaag een mail gelezen van ONKYO, ze willen het repareren. Ik ben blij met de reacties en aangeboden oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door haaaaf