Klacht: Onklantvriendelijke behandeling

op 08 juli 2017 over Intratuin in de categorie Tuincentra

Betreft intratuim Loosdrecht. Bij afrekenen komt bedrag op 19,95 en ik heb een kortingscoupon van 5 euro bij besteding van 20 euro. Ik ga het gesprek aan of korting toch gegeven kan worden. Ik krijg te horen dat ik ik maar zak snoep of klein plantje moet kopen waardoor ik boven de 20 euro kom. Ik heb daar geen behoefte aan en vraag nogmaals het gaat om 0.05 ct vraag het een aan je leidinggevende. Kassiere neemt geen contact op met leidinggevende, waarop besluit de planten niet te kopen. Terwijl ik wegloop wordt mij achterna gesproken dat het alleen geldt voor 20 euro en hoger en dat dat de regels zijn waarop alle andere kassiers/mensen ook opkijken. Ik had het echt al wel begrepen hoor en ben zeker niet van zo’n optreden gediend!!!! Erg onklantvriendelijk zo’n optreden en ook het feit dat er niet naar de leidinggevende is gegaan. Terug thuis bel ik met de Intratuin hoodkassiere Annelies. Ik beschrijf bovenstaande en dat ik het slecht vindt dat kassiere geen contact opneemt met leidinggevende in dit geval. Ik de stijl van communiceren terwijl ik wegloop niet klantvriendelijk vindt. Zij geeft aan dat zij dat vervelend vindt. Verder legt zij mij hetzelfde uit over de 20 euro en ik geef haar aan dat ik het slimmer zou vinden als er in de geest wordt gehandeld en dus bij 0,05 ct verschil de korting gewoon gegeven wordt. Ook hier eerste reactie regel is regel. Ik geef aan dat ik dus nu weggelopen ben zonder omzet bij jullie en zeer ontevreden ben en dat potverdorie voor 0,05 ct. Aneliese doet aanbod dat ik gratis kopje koffie kom drinken. Ik vraag waarom zou ik bij jullie gratis kopje koffie komen drinken dat voelt echt als afschepen, vervolgens kan ik alsnog de 5 euro korting krijgen. Ik hou ook een slecht gevoel over aan dit telefoongesprek, naar mijn idee wordt ik gewoon niet serieus genomen. Ik geef ook telefonisch aan een klacht in te dienen. Dus bij deze.

Schriftelijke excuus, goede instructie aan medewerkers met betrekking tot proffesioneel klantcontact en instructie om te handelen in de geest van de tegoedbon dus bij kleine verschillen zoals 0,05 ct niet moeilijk te doen over het geven van de korting. Tenslotte heeft deze klant de kortingscoupon niet voor voor niets omdat die al eerder in de winkel een besteding heeft gedaan. Financiële compensatie dmv tegoedbon van miminaal 20 euro.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Intratuin over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Intratuin in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intratuin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intratuin

Heeft op 10 juli 2017 om 16:04 geantwoord

Goedemiddag mevrouw Timmer,

Wat vervelend dat u een naar gevoel aan uw winkelbezoek heeft over gehouden. Uiteraard is dat niet de bedoeling geweest. Onze oprechte excuses hiervoor.

Wellicht dat de situatie met meer toelichting anders was geweest. De korting kan simpelweg niet worden verrekend onder 20 euro. Dit is geen onwil van mijn collega's maar dit heeft te maken met het systeem. Het is bijvoorbeeld ook niet mogelijk 0.05 cent meer te betalen om alsnog aan de 20 euro te komen. Vandaar het voorstel van mijn collega. Er kunnen hierin helaas geen uitzonderingen gemaakt worden. Excuses voor het ongemak.

Groet, Intratuin Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Zandheuvel