Klacht: Onjuiste benadering

op 23 juni 2016 over Lotto in de categorie Loterijen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben vanmiddag gebeld door een vrouw die aangaf dat ze van de KNVB is en vroeg wat ik doe binnen de voetballerij. Na mijn uitleg gaf ze aan dat ik als KNVB lid geselecteerd was om naar de El Clasico te gaan en wat dan mijn voorkeur had Barcelona of Madrid en wat de reis allemaal inhield. De winnaars onder de geselecteerden krijgen op 15 juli bericht.

Het gesprek vervolgend kwam het er op neer dat je om in aanmerking voor de reis te komen je mee moet gaan spelen met de Lotto. Na aangegeven te hebben dit niet te kunnen/mogen doen werd mij nog een andere aanbieding gedaan (niet goed geluisterd dus want ik mag niet) om toch kans te maken. Toen ik aangaf dat ik ook daar geen gebruik van wenste te maken heb ik haar de vraag gesteld of ik nog wel kans maak op de reis. Antwoord was duidelijk dat dat niet zo is.

Ik heb haar toen gevraagd voor welk bedrijf zij werkelijk werkt en waarom zij belt als zijnde de KNVB. Toen bleek dat ze voor een commercieel bureau werkt en benadrukt dat het gaat om samenwerking tussen de KNVB en Lotto.

Mijn klacht/bezwaar is dat ik het ongepast vind dat men doet voorkomen dat men van de KNVB is, maar eigenlijk voor commerciële zaken belt. Men schept daarmee een verwachting die niet strookt met de werkelijkheid en misbruikt daarbij de naam van de KNVB. Mijn eerste reactie was dat de KNVB de vrijwilligers die het mogelijk maken dat er elk weekend gevoetbald kan worden een keer in het zonnetje wil zetten. Niets was minder waar.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als het bedrijf dat de KNVB leden belt wordt aangesproken op misleiding en het oneigenlijk gebruik maken van de naam KNVB.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lotto over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lotto in behandeling genomen

Bericht van Lotto

9 maanden geleden - Geachte heer Bots, Dank voor uw melding. We zullen uw klacht melden bij de daarvoor verantwoordelijke afdeling binnen ons bedrijf. Op basis van uw telefoonnummer zullen wij onderzoeken wie u heeft benaderd en deze situatie voorleggen. Met vriendelijke groet, Klantenservice De Lotto, Afdeling Klachten

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lotto een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lotto

Heeft op 24 juni 2016 om 07:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Op basis van het telefoonnummer wordt een onderzoek ingesteld en zullen wij de wijze van de telefonische benadering controleren. Indien deze wijze niet voldoet aan de door ons vastgestelde eisen, dan worden hier uiteraard maatregelen voor getroffen. Het is De Lotto er alles aan gelegen haar spelers zo correct mogelijk te informeren en van dienst te zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door Feasf