Klacht: Onjuiste afwikkeling schadevrije jaren in Roy Data systeem

op 04 juli 2017 over Hema verzekeringen in de categorie Verzekering

Na het beëdigen van mijn verzekering bij de AON heb ik een verzekering afgesloten bij de HEMA autoverzekeringen, ondertussen is er, onterecht, een schade gemeld waardoor AON mijn schadevrije jaren heeft verlaagd tot -4.
Na een berichtgeving van HEMA Verzekeringen over negatief aantal schadevrije jaren heb ik contact gezocht met AON om er voor te zorgen dat mijn schadevrije jaren naar een positief aantal zouden worden gecorrigeerd.
Vervolgens, omdat mijn schadevrije jaren door AON niet tijdig zijn gecorrigeerd is de verzekering bij HEMA Verzekeringen beëindigd. Als gevolg daarvan mocht ik op zoek naar een nieuwe verzekeraar.
Uiteindelijk heb ik verzekering afgesloten bij ANWB verzekeringen. Echter na een correctie van mijn schadevrije jaren door AON, bleek dat HEMA Verzekeringen:
– Nog steeds een negatieve aantal schadevrije jaren vermeld (-4);
– Schadevrij jaren in gebruik heeft waardoor ANWB verzekeringen deze niet meer in gebruik kan nemen.
Ondertussen heb ik diversen keren gemaild, aangezien telefonisch contact met HEMA Verzekeringen niet mogelijk is. Ook heb ik gebeld met stichting EPS, welke registratie bijhoud van de schadevrije jaren.
HEMA verzekeringen verklaart alles naar behoren te hebben afgehandeld, echter is als ik mijn informatie bij EPS opvraag of contact opneem met overige betrokkenen wijst alles er op dat HEMA Verzekeringen nog steeds mijn schadevrije jaren in gebruik heeft, en deze op een negatief aantal heeft staan.
Gevolg hiervan is dat ondertussen ook ANWB mijn autoverzekering heeft beëindigd en min voertuig op dit moment niet verzekerd staat waardoor ik genoodzaakt wordt om deze te verkopen, aangezien verzekering met negatief aantal schadevrije jaren of buitensporig duur is, of anders niet af te sluiten is.

Als mijn schadevrije jaren gecorrigeerd zijn naar 2 en zijn vrijgegeven in Roy Data Systeem.
Betreft volgende kenmerk: H1313280.00001

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hema verzekeringen over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door alex5387