Klacht: Onjuist behandeld

op 02 mei 2016 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Sinds September 2014 volgde ik opleiding Informatica en stopte deze tijdig per 1 september 2015. Voor de overige kosten heb ik telefonisch een betalingsregeling proberen te treffen met LOI in november.
De telefonische contacten zijn ook in december 2015 geweest en in februari 2016.

Helaas zijn wij 6 maanden verder en zit ik nu met incasso bureau opgeschept en kan ik met de goede wil om te betalen niet eenvoudig de kosten betalen van de LOI zelf, maar moet ik nog de kosten van de incassobureau bijbetalen. Het gaat hier om ongeveer €1000,-.
Ik heb ondertussen bezwaar ingediend bij graydon, tot meerdere malen zowel met graydon als LOI gebeld. Ik kom maar niet verder, terwijl de kosten oplopen.

Als LOI een betalingsregeling had getroffen, dan waren de resterende kosten op het moment alreeds betaald.
Nogmaals dus de verzoek dat LOI WEL een betalingsregeling treft en niet anders. ZONDER DE BIJKOMENDE KOSTEN van de incassobureau GRAYDON!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 02 mei 2016 om 16:02 geantwoord

Beste Sohrab,

Zoals mijn collega van onze financiële afdeling reeds vandaag telefonisch heeft aangegeven hebben wij geen notities staan van de aanvraag tot een betalingsregeling. Je hebt meerdere e-mails van ons ontvangen waarin wordt aangegeven dat een betalingsregeling mogelijk is. Dit kon je aangeven middels een reply op de e-mails. Helaas hebben wij geen reply op de e-mails van jou mogen ontvangen. Mocht je deze wel hebben gestuurd en is deze niet in goede orde door ons ontvangen dan kun je dit bespreken en aantonen bij Graydon.

Helaas kan ik hierin niets voor je betekenen en moet ik je doorverwijzen naar Graydon. Ook heeft mijn collega aangegeven dat je in dit geval nu bij Graydon moet zijn aangezien de vordering naar Graydon is doorgezet. Het contact loopt om die reden nu via hun.

Patricia
LOI Webcare

Heeft op 02 mei 2016 om 17:57 geantwoord

De volgende mail wisseling is tussen ons verlopen en hierop heb ik vervolgens nog voor gebeld omdat er geen reactie op was geweest.

Mag ik de resterend bedrag aub in termijnen betalen?

------

Geachte heer Mirzada,

Bedankt voor uw bericht van 26-08-2015.

Onze welgemeende excuses. Wij hebben per abuis de verkeerde opleiding genoemd is voorgaande mail. Uiteraard betreft het uw opleiding HBO Informatica met cursistennummer 116713828 . U ontvangt binnen enkele dagen per post uw eindafrekening van ons.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Wanneer u nog vragen heeft, dan horen wij dit graag door middel van een reply op deze e-mail.

Anne Duindam

Datum: 26-08-2015 12:53:20

Het is hbo informatica.

Op 26 aug. 2015 om 12:23 heeft mhboservice@loi.nl het volgende geschreven:

Geachte heer Mirzada,

Bedankt voor uw bericht van 19-08-2015.
U heeft ons laten weten dat u uw opleiding HBO-bachelor Sociaal Pedagogische Hulpverlening met cursistennummer wenst te beëindigen. Wij hebben uw opleiding voor u stopgezet volgens de inschrijfvoorwaarden. U ontvangt binnen enkele dagen per post uw eindafrekening van ons. Het is mogelijk het resterende bedrag in termijnen te voldoen. Wanneer u dit wilt, vernemen wij dit graag middels een reply op dit bericht.

Uiteraard vinden wij het erg jammer om te horen dat u uw opleiding niet voortzet. Wanneer u zich in de toekomst wilt oriënteren of inschrijven voor een andere opleiding bij de LOI, dan kunt u ons dat uiteraard laten weten via onze website www.loi.nl of bij onze afdeling Studievoorlichting via het telefoonnummer 071-54 51 234. Wij helpen u dan graag verder.

J. Pardon

--------------------------
Van: sohrab.mirzada@icloud.com
Datum: 19-08-2015 23:27:03

Beste,

Ik wil graag mijzelf afmelden van uw opleiding informatica.
In afwachting op uw reactie.

<__iAttach1__.png>

Bericht van LOI

8 maanden geleden - Beste Sohrab, Ook in deze mailwisseling zie ik geen verzoek van staan dat je het resterende bedrag in termijnen wilt betalen. Zoals ik reeds heb aangegeven staat de vordering uit via Graydon en zijn zij nu de contactpersoon. Je kunt hierover dus contact met hun opnemen en bij hun aantonen dat je hebt aangegeven in termijnen te willen betalen. Helaas kan ik momenteel niets voor je betekenen en moet ik je echt doorverwijzen naar Graydon. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Patricia LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door n0t