Klacht: onheuse bejegeing door personeel

op 11 mei 2020 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Op vrijdag 8 mei 2020 tussen 10.00 en 10.30 uur waren mijn vrouw en ik in het filiaal van Jumbo in Middelharnis aanwezig. Mijn vrouw kan door gezondheidsklachten niet allen inkopen, zodat wij beiden met een inkoopwagen in de zaak waren.
Wij stonden vervolgens een ieder aan een andere kassa, toen ik ontdekte, dat ik mijn bankpas niet bij me had. Ik ging dus snel naar mijn vrouw aan de andere kassa om mijn pas te halen. Dat duurde wellicht hooguit een halve minuut.
Voor mij stond op dat moment een klant. Toen ik terug kwam had de klant voor mij kennelijk reeds afgerekend en was vertrokken. De kassiere was op hoge benen achter haar kassa vandaan gekomen en vroeg mij op opgewonden toon of ik nog dacht af te rekenen. De klant achter mij had zich kennelijk al opgewonden, dat hij te lang moest wachten. Ik probeerde haar nog duidelijk te maken, dat ik slechts mijn bankpas bij mijn vrouw aan de andere kassa had opgehaald en dat dit nog geen halve minuut had geduurd. Vervolgens zei zij, dat we ook niet met z’n tween moesten inkopen. Dat ging me vervolgens veel te ver. Iedere klant bij Jumbo moet een eigen wagen nemen. Ik heb nog nooit gehoord, dat een echtgenoot om die reden geen inkoopwagen kreeg. Nog afgezien van het feit, dat zoals gezegd mijn vrouw momenteel niet alleen kàn inkopen.
Deze kassiere ging wat mij betreft inzake klantvriendelijkheid duidelijk over de schreef. Ik ben in de voorganger van deze supermarkt (Agrimarkt) al Jaren klant geweest, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ook in andere supermarkten doe ik regelmatig boodschappen, maar zo’n behandeling moest ik ne nog nooit laten welgevallen. Beneden elk niveau.
Ik kan natuurlijk ook elders mijn boodschappen doen. Ik hoef niet persé bij Jumbo mijn geld uit te geven.

Als Jumbo tegen dergelijk gedrag van medewerkers concrete actie onderneemt en verontschuldigingen aanbiedt.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Pitze