Klacht: Ongewenste verlenging van Hotelpas

op 02 september 2015 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Op 30 augustus jl. heb ik onderstaande mail ontvangen van Hotelpas/Hotelkaart. Het gaat over een hotelpas die in mei 2013 is aangeschaft via Vakantieveilingen.nl. Deze pas hebben wij echter nooit gebruikt. Ook hebben wij hierover nooit een mail, een nieuwsbrief of dergelijke van ontvangen. Ik ben dan ook niet van plan om dit bedrag te gaan betalen. Ik zie op internet heel veel dezelfde klachten van deze aard.
—————————————————————————————–
Het is inmiddels meer dan een jaar geleden dat u de hotelpas of hotelkaart heeft aangeschaft. Aangezien wij geen opzegging van u hebben ontvangen is uw abonnement conform onze alg. voorwaarden verlengd naar een lidmaatschap voor onbepaalde tijd. Hierdoor kunt u blijven genieten van voordelige weekendjes weg en langere vakanties met hoge kortingen! Een verstandige keuze. Want waarom zou u meer betalen voor uw overnachtingen dan nodig is?

Het jaartarief bedraagt 299 euro, conform het bestelformulier op onze website. U betaalt per maand 1/12 (24,92 euro) van het jaartarief. Aangezien de eerste maandtermijn inmiddels is verstreken verzoeken wij u om het bedrag van 24,92 euro binnen 5 dagen over te boeken op rekeningnummer NL25RABO 0159.697.107 t.n.v. Hotel International. Vermeld hierbij uw naam en woonplaats. U ontvangt maandelijks van ons een factuur t.h.v. dit bedrag.

Opzeggen

Indien u uw lidmaatschap wilt opzeggen dan geldt hiervoor een opzegtermijn van een maand. (Indien uw abonnement bijv. op 1 september wordt verlengd dan dient u voor 1 augustus te hebben opgezegd). In deze houden wij ons aan de nieuwe wetgeving conform de richtlijnen van de Wet van Dam zodat u niet meer bent gebonden aan een verlenging van een heel jaar.

Wilt u per direct opzeggen? Ook dat is mogelijk. U bent momenteel 1 maand lidmaatschap ( 24,92 euro) verschuldigd. U kunt dit bedrag middels onderstaande link te betalen. U hoeft dan geen opzegging meer te versturen. Uw opzegging wordt automatisch verwerkt.

Nu opzeggen en het momenteel verschuldigde bedrag van 24,92 euro betalen. Klik op deze link:

Klik hier

Let op: bij latere opzegging en/of betaling kan het verschuldigde bedrag oplopen naar een achterstallige termijn van 2 maanden ( 49,84 euro) en langer.

Voordeelactie Jaartarief

Uiteraard gaan we ervan uit dat u ook het gehele komende jaar wil blijven genieten van de voordelen. U kunt dan voor onze voordeelactie kiezen en het jaartarief in één keer betalen. U ontvangt dan 50% korting! Hieronder kunt u deze keuze kenbaar maken

Ja, ik kies voor een jaarbetaling en betaal slechts 149,50 euro i.p.v. 299 euro.

Klik hier

Waarom is uw kaart verlengd?

Er zijn 2 mogelijkheden:

– U heeft een kaart met een abonnement wat automatisch wordt verlengd.

– U heeft bij activatie van uw klantcode gekozen voor een kaart met een automatisch doorlopend abonnement wat afwijkt van de oorspronkelijk aangeschafte kaart (die wellicht niet hoefde te worden opgezegd).

Wij hebben geen (tijdige) opzegging van u ontvangen.

Mocht u van mening zijn het abonnement reeds eerder te hebben opgezegd dan verzoeken wij u om per e-mail contact op te nemen met onze klantenservice. Wilt u daarbij onze bevestiging van uw opzegging bijvoegen. Deze dient als het bewijs van opzegging.

Mocht de verval/verlengdatum van uw abonnement reeds langer dan een maand zijn geleden dan kunt u volstaan met de betaling van 1 maandtermijn. Het verzoek tot betaling van uw verlenging was in dat geval nog niet door ons systeem verzonden zodat wij de reeds verlopen maanden niet in rekening zullen brengen.

Mevrouw Anouk de Vries

Ledenadministratie Hotelpas/Hotelkaart

Postbus 4299, 6202 WC Maastricht

Hotelpas
Mail: [email protected]

Afmelden nieuwsbrieven/emails: Click here

Wanneer bovenstaande mail nietig wordt verklaard en oplichterij via dit soort bedrijven gestopt wordt

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vakantieveilingen.nl over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

Heeft op 03 september 2015 om 07:31 geantwoord

Ik heb (nog) geen excuusmail gehad van Hotelpas. Ik weet 100% zeker dat ik geen upgrade heb gedaan en ik ben er bijna zeker van dat ik de kaart niet eens verzilverd heb. Ik had deze kaart namelijk voor mijn verjaardag gekregen en ik wist toen al dat ik er geen gebruik van zou maken, omdat er nog veel bijkomende kosten bij zouden komen in verband met verplichte maaltijden.
Gaarne alsnog een corrigerende mail van Hotelpas

Reactie van de melder van de klacht AK65

5 jaren geleden - Deze klacht staat hier als opgelost, maar helaas is dit niet het geval. Zojuist, 4-9-2015, heb ik een aanmaning ontvangen van Hotelpas met de volgende inhoud: Heeft u inmiddels betaald? Gelieve deze herinnering dan als niet verzonden beschouwen. Uw betaling wordt nog in onze administratie verwerkt. Geachte hr/mv mevrouw Kreijkes-v/d Belt, Ondanks eerder verzoek hebben we uw maandbetaling van 24,92 euro betreffende de verlenging van uw Jaarkaart nog niet ontvangen. Over 5 dagen heeft u 2 maanden betalingsachterstand en dient u dan 49,84 euro te voldoen. Wellicht is het u niet duidelijk waarom uw lidmaatschap is verlengd en heeft u inmiddels per mail gereageerd. Lees dan onderstaande informatie:  - U heeft een kaart met een abonnement wat dient te worden opgezegd. - U heeft bij activatie gekozen voor de kaart met een doorlopend abonnement. Voordat u deze bestelling kon uitvoeren bent u uitvoerig geïnformeerd over de hierbij horende voorwaarden. Hiermee bent u akkoord gegaan. Hierdoor vervielen de voorwaarden van het oorspronkelijk aangeschafte product welk wellicht niet hoefde te worden opgezegd. Wij hebben geen (tijdige) opzegging van u ontvangen. Reeds overgeboekte betalingen worden niet teruggestort vanwege bovenvermelde redenen.  Wij verzoeken u om per omgaande de betaling van het verschuldigde bedrag van 24,92 euro te voldoen. Indien wij uw betaling niet tijdig ontvangen zullen we de vordering overdragen aan ons Incassobureau en Gerechtsdeurwaarder Van Lith te Eindhoven. De 'buitengerechtelijke incassokosten van 40 euro conform de wet maximering incassokosten, art. 6:96 lid 5 BW' komen dan ook voor uw rekening. Bovendien wordt aanspraak gemaakt op de wettelijke rente vanaf de datum dat u in verzuim bent. IK WIL HET OPENSTAANDE BEDRAG VAN 24,92 EURO BETALEN: Middels onderstaande link kunt u opzeggen en direct betalen. Na betaling wordt uw abonnement automatisch beëindigd. Klik hier UITSTEL VAN BETALING  Mocht u kunnen aantonen dat u tijdig heeft opgezegd (uiterlijk een maand voor de oorspronkelijke vervaldatum) of andere zwaarwegende redenen hebben om niet te betalen, stuurt u dan een (liefst aangetekend) schrijven met uw adresgegevens, tel. nummer en uw klantnummer naar onderstaand postadres. Zolang uw schrijven niet door ons is beantwoord kunt u de betaling uitstellen en zullen we de vordering vooralsnog niet overdragen. Met vriendelijke groet, Mevrouw Anouk de Vries Ledenadministratie  Postbus 4299 6202 WC Maastricht        Hotelpas Mail: [email protected]  Afmelden nieuwsbrieven/emails: Click here Ik eis dat alle mails en vorderingen nietig worden verklaard, omdat ik nooit een abonnement ben aangegaan en ook nooit enige brief of mail van Hotelpas hierover heb ontvangen! Gebeurt dit niet, dan leg ik dit probleem bij onze rechtsbijstandverzekering neer!

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 05 september 2015 om 13:52 geantwoord

Beste heer / mevrouw

Bedankt voor uw bericht.

Graag willen wij u via deze weg bevestigen dat u via onze website een veiling van een Hotelpas heeft gewonnen welke een jaar geldig is geweest.
U heeft geen abonnement afgesloten via de veilingtekst en na een jaar vervalt dit product.
Vanuit VakantieVeilingen.nl is er dan ook geen reden om u een aanmaning voor een afgesloten abonnement te sturen en wij begrijpen ook niet waarom u dit bericht van Hotelpas.com ontvangt terwijl u aangeeft ook geen abonnementsdienst via hun website aan te zijn gegaan.

Wij vinden het erg vervelend te vernemen dat u in deze situatie beland bent en hopen dat Hotelpas.com dit op een correcte manier met u afhandelt.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en een prettig weekend verder gewenst!

Diana - Webcare Vakantieveilingen

Alle klachten die gemeld zijn door AK65