Klacht: Ongewenste levering van producten

op 16 juni 2017 over Luxstyle.nl in de categorie Internetshops - Kleding

Ik heb een serieuze klacht over dit bedrijf.
Krijg ik toevallig een post van hen over hun producten op mijn tijdlijn op Facebook en raak ik, helaas, geïnteresseerd. Ik klik vervolgens op de link en krijg ik een mysterieuze pagina voor me waaruit ik tussen verschillende gezichtsverzorgingsproducten kan kiezen. Tja, ik kies zakjes blackhead-killer, enkel alleen om de prijs ervan te weten. Ik krijg helemaal geen prijs te zien en wordt gevraagd mijn adresgegevens in te vullen. Dit doe ik, en ik druk op een bepaalde knop en zie dat het ruim 75 euro is bij elkaar. Ik druk dan de pagina weg in de veronderstelling dat ik nergens aan ben verbonden.

Maar later blijkt dat ik door op die knop te hebben geklikt, aangeef dat ik een aankoop heb gedaan (!). Dit ben ik te weten gekomen door communicatie tussen hen en een klager (hier op klacht.nl) te hebben gelezen.Je stemt in met de algemene voorwaarden dat impliceert dat je akkoord gaat met een verzending en een factuur achteraf. Ik ben ontzettend verontwaardigd, want dit ruikt naar onrechtvaardigheid en overtreding van de wet :/ (zie: art. 7:7 BW, iemand bewegen tot een koop). Ik kreeg binnen een week een factuur van 85 euro. Er ging gelijk een bericht van mij naar hun Facebookpagina. Geen reactie gehad, dus ben ik gaan mailen. Medewerkers geven aan dat ik het terug mag sturen, maar niet bereid zijn de kosten op hen te nemen.

Het volgende wil ik gaan doen:
– het pakketje als retour zending terug sturen, want ik ga geen kosten maken als gevolg van een zogenaamde aankoop waar in niet mee heb ingestemd. ik doe er een briefje bij.
– hen erna mailen met de boodschap dat ik het heb terug gestuurd en nogmaals doorgeven dat ik niet verantwoordelijk ben voor het verliezen van het pakketje, voor een of ander abonnement bij hen en dat ik geen overeenkomst met hen heb afgesloten en mochten ze hier niet mee eens zijn, wat zijn hun gronden daarvoor; Daar ben ik benieuwd naar, want als het echt zo is dat ik door te klikken op een knop in heb gestemd met de algemene voorwaarden, dan heb ik als klant totaal geen mogelijkheid gekregen van deze voorwaarden überhaupt kennis te nemen!

Ik lees op internet dat er incassobureaus worden ingeschakeld door Luxstyle, terwijl geen informatie door is gegeven van enige IBAN. Er is in het verleden ook geklaagd bij het Europees consumenten centrum door anderen en dat er het een en ander is geadviseerd. Ik neem hier als klant ongenoegen mee , omdat het bedrijf nog steeds bestaat en dit mijn belangen en belangen van andere (potentiële) klanten totaal niet ten goede komt

Ik ben allereerst opgelucht als ik met rust word gelaten, maar daar blijft het niet bij. Dit bedrijf staat tegenwoordig bekend met oplichterij en daar verdient het haar brood mee. Dit is onacceptabel en mensenrechten-onvriendelijk, daarom ben ik pas tevreden als het bedrijf wordt opgeheven.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Luxstyle.nl

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Luxstyle.nl nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Luxstyle.nl in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Luxstyle.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Luxstyle.nl

Heeft op 24 juni 2017 om 18:14 geantwoord

Beste ,

We vinden het jammer om te lezen dat er onenigheid is ontstaan over de bestelling.

Zoals de klantenservice aangeeft, is er pas een bestelling gemaakt zodra u op NU BESTELLEN knop klikt. Onder deze knop staat het volgende:
\"Met het klikken op de bevestigen-knop accepteert u de bestelling en de algemene voorwaarden. Totaalbedrag € 29,90 inclusief verzends- en factuurkosten. De factuur kan worden voldaan tot 14 dagen na bestelling. Als u nu direct betaalt, levert dat een korting van 4.95 factuurkosten op. Tevredenheidsgarantie inclusief\"

Bovendien ontvangt u binnen 30 minuten een bevestigingse-mail naar het e-mailadres dat u heeft opgegeven. In deze e-mail vindt u onder andere een link naar onze klantenportaal waarin u zelf de bestelling kunt annuleren of betwisten.

We hebben geen annuleringsverzoek ontvangen en om deze reden is de bestelling verzonden.

Als u deze bestelling niet wilt houden en de factuur niet wilt betalen, dan zullen we de bestelling retour moeten ontvangen.

Heeft op 24 juni 2017 om 18:53 geantwoord

Ik ga niet akkoord met de oplossing.
Ik heb nooit een bevestigingmail gehad waarin staat dat ik een aankoop heb gedaan. Derhalve heb ik, en vele anderen die slachtoffer zijn van de praktijken van dit bedrijf, nooit de mogelijkheid gehad om 'iets' te annuleren.

Op onderstaande website leest u de klacht van het ECC tegen dit bedrijf. Ik zal het advies van het ECC volgen en wachten tot er een beslissing komt van de Deense consumentenombudsman. Ik ben niet verplicht om het waardeloze papieren pakketje (met een inhoud van wel 75 euro) op eigen kosten terug te sturen. Ik hou het hierbij.

Bericht van Luxstyle.nl

4 maanden geleden - Beste Hawra, U kunt wachten op een uitspraak van de zaak die tegen ons loopt in Denemarken. Dit zal echter 1-2 jaar duren. In de tussentijd zijn wij gerechtigd om de openstaande factuur te innen. De enige manier om dit op te lossen, is om een betalingsregeling aan te gaan of de zending terug te sturen.

Reactie van de melder van de klacht Hawra

4 maanden geleden - Niemand is gerechtigd een factuur te innen als gevolg van oplichting of afpersing. Ik heb zonet aangifte gedaan. Het rechtssysteem is een reden om niet te betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hawra