Klacht: Ongewenst lid van Huurwoningen.nl

op 19 oktober 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

In juli 2014 heb ik ooit geïnformeerd naar woningen in het Argentinie gebouw in Amsterdam. Daar is toentertijd nooit iets uitgekomen. Bij toeval constateerde ik afgelopen augustus dat er 19,95 van mijn rekening was gehaald door Hiirwoningen.nl. Dit bedrag heb ik toentertijd gestorneerd. En vanaf dat moment kreeg ik mails met verzoek de openstaande rekening te betalen. Hierop heb ik meerdere malen mail contact gehad met Huurwoningen.nl, met de boodschap niet lid te zijn en ook niets meer te willen ontvangen en te betalen. Daar de mails bleven komen en ik bij bezoek aan mijn bankrekening overzicht weer constateerde dat er een factuur door hen was ingediend bij de Rabobank, ben ik er dieper in gedoken. Wat bleek: er is 6x 19,95 van mijn rekening gehaald (31/3, 25/4, 25/5, 27/6, 27/7, 29/8). 1x heb ik het bedrag van 19,95 gestorneerd. Dit alles is gedaan terwijl ik mezelf nooit heb aangemeld.

Van Huurwoningen.nl begreep ik – nadat ik zelf contact heb opgenomen – dat ik me 2 maart zou hebben aangemeld. Dat heb ik niet gedaan; ik ben nl niet op zoek naar een woning. Ik heb in oktober 2015 zelfs een huis gekocht in Utrecht en heb geen behoefte aan een huurwoning (per 2/2/2016 woon ik hier al). En voor die tijd woonde ik in een huurwoning in Amsterdam en was ik ook niet zoekende.

Kortom, het lijkt erop of iemand een grap heeft uitgehaald dan wel dat iets automatisch in gang is gezet. De bevestiging van, die ik in maart gekregen zou moeten hebben, heb ik niet ontvangen. Ik kan het nergens terug vinden. Ook heb ik geen brief ontvangen dat ik ben aangemeld.

Vraag is nu: hoe kom ik van Huurwoningen.nl af? Ik krijg nl nog steeds een betalingsherinnering van 19.95 (van het bedrag dat ik heb gestorneerd), plus ik moet nog 100 euro (5x 19,95) terug krijgen dat automatisch van mijn rekening is gehaald. Inmiddels is het lidmaatschap wel gesloten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningen.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 24 oktober 2016 om 16:39 geantwoord

Geachte mevrouw De Greeff,

Uiteraard kan ik de bevestiging die toentertijd is verzonden nogmaals toesturen, hierin staan de datum en de tijd exact vermeld maar vanuit uw bericht begrijp ik dat u deze al ontvangen heeft. De bevestigingen worden uitsluitend per mail verzonden en niet per brief. Tijdens het aanmaken van het account zijn de voorwaarden geaccordeerd.

Er zijn momenteel twee facturen gestorneerd, betreft volgende factuurnummers:
- 20160822001077967
- 2016822001315640

Wij zien de betaling graag tegemoet.

Ashley Zuijdendorp

Heeft op 24 oktober 2016 om 18:53 geantwoord

Beste Ashley Zuijdendorp, Zie mijn bericht op 19 oktober, en ook uw antwoord. Ik heb gemaild, gebeld, en dus via klacht.nl gereageerd. Nogmaals: ik heb mezelf niet aangemeld. Jullie hebben zonder toestemming en zonder brief-/mailbevestiging geld van mijn rekening gehaald. Ik heb geen huurwoning nodig, heb een koopwoning. Ik heb ooit 3 jaar geleden geïnformeerd naar 1 woning en dat was het enige contactmoment met jullie. Gaarne uw tijd stoppen in te achterhalen hoe mijn aanmelding bij u terecht is gekomen ipv aanmaningen te sturen voor een dienst waar ik niet voor heb getekend. Groet, Barbara

Bericht van Huurwoningen.nl

1 maand geleden - Beste Barbara, Ik hoor je en vind het oprecht heel vervelend dat je aangeeft zelf het account niet aangemaakt te hebben. Echter probeer ik uit te leggen dat er na inschrijving een bevestiging per mail toegestuurd is. Zodoende stellen wij iedere gebruiker van de site op de hoogte van het account. In de tussentijd zijn er diverse stappen op de site gewijzigd waardoor het een stuk duidelijker gecommuniceerd wordt dat het om een betaald account gaat. Ik wil je tegemoet komen door de twee openstaande facturen te laten vervallen. Met vriendelijke groet, Ashley Zuijdendorp

Alle klachten die gemeld zijn door Barbara de Greeff