Klacht: Ongewenst abonnement

op 09 april 2016 over Onsbrabantnet in de categorie Internetproviders lokaal

Mijn vader is 70 jaar oud en niet de allerbeste internetter (digibeet). Onlangs waren ze bezig om van provider te veranderen ivm de kosten.Nu was hij een beetje aan het surfen en kwam via een melding op zijn scherm terecht bij Onsbrabantnet, hij zag een mooie aanbieding en wilde graag meer informatie daar over ontvangen. Dus heeft heeft hij daar zijn naw gegevens ingevuld met de gedachte: misschien is dit wel een betere deal dan die we onlangs kregen aangeboden. Wie weet?! De informatie aanvraag was puur informatief daar ze al bezig waren met het overstappen van Telfort naar Vodafone

Nu heeft hij hierover niks tegen mijn moeder gezegd want in zijn gedachte heeft hij alleen informatie aangevraagd.

Op 07-12-2015 krijgen ze ineens een telefoontje van Ons brabant net: bedankt voor het afsluiten van een abonnement bij ons. Mijn moeder zegt: huh ik snap het niet want, want ik heb niks aangevraagd en we zijn al aangemeld bij een nieuwe provider, we gaan in april over van Telfort naar Vodafone

Nou zegt de klantenservicemedewerker: u heeft zich online aangemeld in november. Mijn moeder weet van niks en reageert dan ook geschrokken: Nee dat kan niet, ik heb dat niet gedaan. Vervolgens geeft de medewerker nogmaals aan dat er in november een online aanmelding is binnengekomen op naam van H van de Griend (mijn vader) U heeft hierover van ons een brief gehad en en daarin stond informatie over uw nieuwe abonnement en dat u 2 weken de tijd had om het af te zeggen.

Maar omdat mijn moeder niks van hiervan af wist heeft ze brief weg gegooid omdat ze dacht dat het reclame was.

Het is nu 07-12-2016 en u kon tot 04-12-2016 opzeggen en dit termijn is nu verlopen. Waarop mijn moeder aangeeft: maar ik wil dit helemaal niet. Waarop de medewerker aangeeft: u kunt het afkopen maar dat kost u +- 728.00 euro dit staat gelijk aan de totale kosten van een jaarabonnement. Mijn moeder schrikt natuurlijk en geeft aan, we zijn al aan het overstappen van KPN naar Telfort, en dan nog een aansluiting er bij?! Dit kunnen we nooit betalen. Ze zegt ik moet met mijn man overleggen en bel terug..

Na overleg met mijn vader bleek dus dat hij de aanvraag had ingevuld. Maar was en is er nog steeds niet van bewust dat het ging om het afsluiten van een abonnement.

Met deze informatie in haar achterhoofd heeft ze teruggebeld naar Ons brabant net en dit zo ook aangegeven. Als antwoord kreeg ze: heel erg vervelend, maar uw man heeft een rechtmatig contract afgesloten en daarmee was de kous af. Daarop gaf mijn moeder aan mijn man is 70 en niet de allerbeste met de pc en was echt in de veronderstelling dat hij informatie aan het opvragen was maar niet een abonnement aan het afsluiten was.

Als antwoord kreeg ze toen: u heeft 14 dagen de tijd gehad om het af te zeggen en u heeft hier niet op gereageerd. Mijn moeder heeft toen weer het hele verhaal uitgelegd, maar dat mocht niet baten. De medewerker bleef vasthouden aan het contract en het verlopen van de opzeg periode. Uiteindelijk wilde de medewerker meedenken en kwam met de optie: laat uw man onbekwaam verklaren dan kunnen we het terug draaien. Toen werd mijn moeder zeer boos en zei: omdat mijn man niet zo handig is met de pc en per ongeluk een contract af heeft gesloten ipv informatie opvragen, moet ik hem nu onbekwaam laten verklaren waardoor hij bijvoorbeeld nooit geen auto meer mag rijden. Dit staat in schil contrast met elkaar en ga ik niet doen. Meer kon de medewerker niet doen voor haar.

Ik kan heel goed begrijpen dat door mijn vaders onkunde er misschien een bedrag betaald moet worden en dat is ook prima. Maar kom mijn ouders dan iets of wat tegemoet. € 728.00 euro voor iets wat nooit zal worden geleverd en wat niet bewust is aangevraagd vind ik wel heel veel geld. Hopelijk kunt u iets voor hen doen. We snappen echt wel dat mijn vader iets niet goed heeft gedaan en dat we bijvoorbeeld de aansluitkosten moeten betalen als compensatie en bijvoorbeeld een 1 maand abonnement dan is dit geen probleem en hebben hiervoor het volste begrip voor. Maar € 728.00 euro vind ik wel heel hard gespeeld vanuit ons brabant net als je het hele verhaal kent. Hopelijk willen ze een beetje meedenken want dat is alles wat we vragen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Onsbrabantnet over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Onsbrabantnet in behandeling genomen

Bericht van Onsbrabantnet

1 jaar geleden - We hebben uw melding aan het lopende dossier van de klachtafhandeling toegevoegd.

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Onsbrabantnet een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Onsbrabantnet

Heeft op 03 juni 2016 om 15:43 geantwoord

De klacht is behandeld door de klachtafhandeling van OnsBrabantNet en de opzegging is doorgevoerd zonder verdere kosten voor de klant. Hiermee is het dossier gesloten. Mocht u hier nog verdere vragen over hebben, dan kunt u altijd contact met ons opnemen. U vindt de contactmogelijkheden hier:

[Guido] Webcare OnsBrabantNet

Alle klachten die gemeld zijn door Ria van de Griend