Klacht: Ongevraagde Updates en de gevolgen ervan

op 01 oktober 2016 over Microsoft in de categorie Software

27 April 2016 installeerde Windows 10 zich terwijl ik bezig was met het kopiëren van foto’s van mijn externe harde schijf terug naar mijn computer. Tijdens het kopiëren bevroor het beeld, liep alles vast en in een keer was mijn laptop aan het updaten. Het gevolg, ik ben meer als 1000 foto’s kwijt van een Nederlands Kampioenschap. Niet meer als 200 foto’s waren te redden van mijn laptop en een kleine 400 van mijn externe harde schijf. Iets wat helemaal niet zou moeten kunnen aangezien mijn foto’s niet alleen op de laptop zelf stonden, toch is op een klein aantal na alles weg.
Behoorlijk mee gezeten aangezien ik dit niet kan gebruiken tijdens een dag die voor mij als fotografe heel belangrijk was, als mijn foto’s goed zouden zijn dan zouden ze zorgen voor meer klanten. Maar geen foto’s staat gelijk aan geen klanten.
Niemand kon mij helpen of vertellen hoe ik alles terug ging krijgen. Veel opdrachten misgelopen maar er uiteindelijk vrede mee gesloten, wat moest ik anders?

Nu een aantal maanden verder heeft er een nieuwe update plaats gevonden zonder dat ik dit wou. Het gevolg deze keer is dat ik al mijn duur betaalde Adobe programma’s niet meer kan gebruiken. Programma’s verwijderen en opnieuw installeren werkt niet en als ik zoek naar problemen en oplossingen zijn deze er beide niet. Maar programma’s zoals Adobe Photoshop, Lightroom en Indesign opstarten doet hij niet.Na een halve dag dingen opzoeken, uitzoeken en uitproberen werd Adobe Illustrator uiteindelijk opgestart, Echter kan ik helemaal niks. Al mijn voorkeursinstellingen zijn weg, en als ik dingen wil uitvoeren in illustrator hapert die en sluit die soms gewoon af.

Ik heb het de laatste tijd dus behoorlijk gehad met mijn oude vertrouwde Windows. Het moet gewoon werken zoals het hoort en ook de programma’s waar ik veel geld voor betaal moeten gewoon werken. Het kan niet zo zijn dat ik niet met mijn laptop kan werken omdat Windows zelf updates doet waardoor niks meer werkt.

Ik wil graag dat dit probleem opgelost wordt binnen nu en korte tijd. Gebeurt dit niet en kan ik geen gebruik maken van mijn dure programma's zoals Adobe Photoshop, Lightroom, Illustrator enzovoorts, dan wens ik een vergoeding te ontvangen voor de wel al betaalde weken/maanden. Ik heb deze programma's nodig voor mijn werk als fotografe want zo kan ik niks.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Microsoft

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Microsoft nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lieke Strijdom