Klacht: Ongevraagde ‘levering’ en incassokosten

op 04 november 2014 over Courlux International in de categorie Oplichting

Wij krijgen steeds betalingsherinneringen van Incassobedrijf Alektum in opdracht van Courlux International (Estelle by Flexifront). Zij geven dan aan dat het al de zoveelste herinnering is terwijl dit dan de eerste is die we ontvangen. Middels dreigende taal, bijvoorbeeld “kennelijk zijn er andere maatregelen nodig om u tot betaling te dwingen” of dreigen met gerechtelijke stappen. Helaas hebben wij begin 2014 ook al eens zoiets gehad en uiteindelijk hebben we juni maar gekozen om te betalen omdat we toen niet zeker wisten of onze dochter wellicht toch iets had besteld en om zo te voorkomen dat het tijdens onze zomervakantie verder zou escaleren. Hier hebben we nu heel erg spijt van omdat we nu weten hoe het echt zit en zeker weten niets besteld te hebben. Sterker nog we hebben zoals het lijkt helemaal geen product ontvangen, het zou gaan om scheermesjes.

Nu heeft men zogenaamd weer een zending gedaan en eisen ze weer een betaling. Dit keer ga ik dus echt niet betalen en gaan we dit aanvechten, desnoods tot in de rechtszaal aan toe.

Indien ik mijn geld weer terug zou ontvangen en dit bedrijf gestopt wordt in het uitoefenen van dit soort praktijken. Ook Alektum Incasso zou moeten worden aangepakt wat mij betreft, zij voeren deze incasso opdrachten uit.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Courlux International

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Courlux International nog niet in behandeling is genomen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Courlux International in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Courlux International een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Courlux International

5 jaren geleden - Geachte heer / mevrouw,Naar aanleiding van de mail die u ons stuurt, kunnen wij u niet vinden in ons klantenbestand. Mocht het probleem nog niet opgelost zijn dan willen wij u vragen om uw postcode en/of uw lidnummer zodat wij u verder kunnen helpen. Als het probleem al verholpen is dan hopen wij dat u naar tevredenheid geholpen bent.Met vriendelijke groet, Courlux klantenservice

Courlux International

Heeft op 21 juli 2015 om 13:27 geantwoord

Geachte heer / mevrouw,

Courlux klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Klompioni