Klacht: Ongevraagde installatie Windows 10 en daarna bestanden kwijt

op 14 juni 2016 over Microsoft in de categorie Software

Ruim een maand geleden is door de “agressieve” aanpak van windows 10, mijn moeders laptop van windows 8.1 naar 10 gegaan (Upgrade now or upgrade tonight). Dit gebeurde zonder dat mijn moeder van 63 jaar hier bewust van was. Deze update heeft grote gevolgen gehad en was zeker niet gewenst. Na de upgrade zijn namelijke verschillende bestanden verloren gegaan zoals: persoonlijke foto’s met emotionele waarde die net een week daarvoor op de laptop waren gezet. De laptop is hierop naar onze servicemonteur gebracht. Deze heeft geen enkele “bestanden kunnen terugvinden” en is hier zeer verbaasd over. De windows site maakt doodleuk een opmerking maak altijd een back-up voor een upgrade. Als mijn moeder zelf een upgrade had gewild had ik dit ook gedaan. Maar dit heeft plaatsgevonden zonder toestemming van de gebruiker met grote persoonlijke gevolgen. Ik ben dan ook zeer ontevreden hoe Windows met gebruiker omgaat en daarbij hun persoonlijke keuzes negeert, door duizenden keren om een upgrade te vragen die al net zo vaak is geweigerd.

Ik zou graag willen weten hoe Microsoft dit oplost en daarbij een schadevergoeding voor de gemaakte kosten wat betreft de upgrade van windows 10 en het verlies van persoonlijke bestanden. Mijn moeder heeft niet om een upgrade gevraagd, maar d.m.v. 'pop-ups' gedwongen upgrades is het jullie toch gelukt en dit heeft mijn moeder onnodige en onvoorziene schade gebracht. Daarnaast zou ik Microsoft willen vragen mensen niet langer lastig te vallen met hun upgrade en met name oudere gebruiker die er totaal geen verstand van hebben. Hiermee kun je een hoop ellende voorkomen. In de bijlgage bevind zich een voorbeeld van de agressieve aanpak waarin ook nog wordt beloofd: your files will be right where you left them!

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Microsoft

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Microsoft nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Agema