Klacht: Onduidelijkheid over acties

op 24 juli 2016 over Holland America Line in de categorie Vrije tijd-besteding

Omdat ik geïnteresseerd ben in cruisevakanties had ik mij aangemeld voor het ontvangen van aanbiedingen van de Holland America Line. Op 15 juni 2016 ontving ik van hen een VIP Early Booking Bonus: als ik voor 30 juni 2016 een Europa cruise zou boeken in 2017 dan zou ik een gratis Signature drankenpakket ontvangen en US$ 150 p.p. zakgeld bij het boeken van een Verandah stateroom. Ik vergeleek de prijzen met andere aanbieders en boekte uiteindelijk op 29 juni een cruisevakantie in een Verandah stateroom langs de Noorse fjorden met de MS Koningsdam, vertrek 11 juni 2017.

De prijs was zoals ik eerder had opgezocht op hun website €3.038,50 p.p. Op de e-mail die ik ontvangen had stond een actiecode, maar deze kon ik niet terug vinden op de site en ik had ook geen mogelijkheid om deze in te voeren. Aangezien ik de link uit de aanbieding had gebruikt, dacht ik dat het wel goed zou gaan. Op de bevestiging van mijn boeking die ik dezelfde ontving, stond echter wel het gratis drankenpakket vermeld en een Pinnacle Grill dinner, maar niet het zakgeld. Ik heb daarom de volgende dag direct telefonisch contact opgenomen met de HAL dat ik van hen een aanbieding had ontvangen, maar dat de geboden extra’s niet verwerkt waren in mijn boeking. HAL gaf echter aan dat zij mij onder een andere actie hadden geboekt, waarbij ik wel het gratis drankenpakket ontving en een diner in de Pinnacle Grill, maar niet het zakgeld. De prijs van de stateroom was hierdoor €900 p.p. lager. Ze konden me wel omboeken naar de andere actie, maar dan zou ik €1.800 bij moeten betalen.

Ik heb hierdoor het gevoel dat ik ben misleid. Ik begrijp dat prijzen van reizen kunnen veranderen en dat er verschillende acties zijn, maar op de site van HAL staan de specifieke acties met hun extra’s niet vermeld en ook op mijn boekingsbevestiging staat niets vermeld over de specifieke actie waaronder ik geboekt zou hebben. Ik kon ook geen actiecode invoeren om zo te zien dat de prijs van de vakantie anders was. Ik heb de reis geboekt met de verwachting dat ik gebruik maakte van de aanbieding die ik ontvangen had. Blijkbaar kan de HAL achter de schermen bij een boeking zelf bepalen onder welke actie iemand boekt, ongeacht welke aanbieding iemand ontvangen heeft: ik kon het zelf bij de boeking immers niet aangeven. Ik meen daarom dat ik mocht verwachten dat ik bij boeking gebruik maakte van de actie die ik had ontvangen en dat ik aanspraak kan maken op de extra’s van de aanbieding die ik heb ontvangen, zonder dat ik daarvoor moet bij betalen.

Het ontvangen van de extra's zoals omschreven in de actie die ik heb ontvangen zonder bijbetaling. Het Pinnacle Grill diner omruilen voor het zakgeld van US$ 150 p.p.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Holland America Line

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Holland America Line nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht postbus51

7 maanden geleden - Na 11 werkdagen nog geen enkele reactie ontvangen van HAL.

Alle klachten die gemeld zijn door postbus51