Klacht: Onduidelijke site wat riekt naar onoorbare praktijken

op 06 augustus 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

Een gratis aan melding bij deze site geeft de indruk dat er een account wordt aangemaakt waarmee beschikbare woningen kunnen worden bekeken. Niets is minder waar. Je zit direct vast aan een betaald abonnement en hebt totaal geen inzicht in welke woningen beschikbaar zijn. Daarnaast is het verboden in Nederland om een gratis abonnement aan te bieden waarbij na afloop van de gratis periode het abonnement automatisch wordt omgezet in een betaald abonnement.
Wat huurbemiddeling eigenlijk voor je doet is ook totaal ondoorzichtig. Daarom zeg ik dat deze organisatie, is het wel een organisatie, is de organisatie wel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, riekt naar oplichterij.
Mede door het grote aantal klachten, die allemaal over hetzelfde gaan, krijg ik de indruk dat dit iemand is die op een makkelijke manier probeert geld te verdienen en dat ook nog eens op onwettige manier doet.
Het bedrag is ook dusdanig dat de persoon erop rekent dat niemand een rechtszaak begint of aangifte doet, daar de energie en tijd die men daarin moet steken het bedrag verre overschrijdt.
Ik zeg, mijdt deze organisatie(?) en maak een klacht aan om deze praktijken aan de kaak te stellen.

Primair.
Tevreden pas als aangetoond is dat dit een aan alle wetten voldoende organisatie is, als de site exactere informatie geeft en als de organisatie meer transparante informatie geeft over haar werkzaamheden.
Secundair.
Als de site is opgeheven.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningen.nl over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 09 augustus 2016 om 14:03 geantwoord

Beste heer Lagendijk,

Huurwoningen.nl is een platform waarop particuliere verhuurders, makelaars en woningcorporaties hun woning kunnen presenteren. Zoekers, kunnen middels een premium account reageren op de advertenties die op de website zichtbaar zijn en zo in contact komen met de verhuurders. Door een premium account af te sluiten schrijft u zich in op de website om onbeperkt te kunnen reageren op alle advertenties op de website. Dit account gaat samen met een abonnement, hiervoor betaalt u € 19,95 per maand en is maandelijks opzegbaar.

De eerste 7 dagen worden door Huurwoningen.nl kosteloos aangeboden, dit betekent dat u 7 dagen lang geheel kosteloos kunt reageren op alle advertenties die gepresenteerd worden op Huurwoningen.nl. Na 7 dagen gaat de betalingsverplichting van kracht die u kunt terug vinden op de website.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door Eric Lagendijk