Klacht: onduidelijke en oneerlijke opleiding leraar geschiedenis

op 07 augustus 2015 over Hogeschool Utrecht in de categorie Opleidingen en cursussen

1. Cijfers niet overgezet van vorig jaar.
Ik heb het eerste jaar van mijn opleiding 2 keer gedaan. Het eerste jaar ben ik halverwege gestopt en het jaar daarop ben ik opnieuw gestart. Ik mocht officieel cijfers meenemen voor al gemaakte toetsen, maar deze zijn niet in mijn eindbeoordeling meegenomen, waardoor ik een hoop punten mis.
2. Inschrijven toetsen vorig jaar mogelijk.
Tot mijn verrassing werd ik bij een toets niet toegelaten, omdat ik niet was ingeschreven. Ik bleek in plaats daarvan ingeschreven te zijn voor een toets van vorig jaar, die natuurlijk niet meer gegeven wordt. Hierdoor moest ik mijn herkansing gebruiken om deze toets te kunnen maken en had ik dus maar één kans om de toets te maken.
3. Verkeerd voorgelicht over data assessment.
Aan het einde van het opleidingsjaar moeten de leerlingen een assessment maken. Onze studiebegeleidster heeft ons verteld dat wij ons pas mochten inschrijven hiervoor als wij onze nodige studiepunten hadden behaald. (voor mij erg lastig daar de punten van vorig jaar niet meegerekend worden) Het bleek echter dat wij ons wel mochten inschrijven, zolang wij op de datum van het assessment voldoende punten hebben. Hierdoor is het overgrote deel van mijn klas een tentamenkans misgelopen op het assessment.
4. Toetsen niet nagekeken omdat leraren op vakantie zijn.
Aan het einde van het schooljaar, zijn er leraren al op vakantie gegaan, voordat alle toetsen en deadlines voorbij zijn. Hierdoor zijn er een hoop dingen niet nagekeken, waardoor leerlingen cijfers missen en een negatief studieadvies riskeren zonder dat alle cijfers binnen zijn.
5. Bij de toetsen waren de afbeeldingen niet goed zichtbaar. Hierdoor is het erg lastig om de bijbehorende vragen te kunnen beantwoorden.

Ik ga met deze opleiding stoppen, dus voor mij maakt het niet meer zoveel uit, maar ik gun anderen graag een betere en eerlijkere opleiding.
1. Zorgen dat het computersysteem automatisch de cijfers van vorig jaar overzet.
2. Zorgen dat mensen zich niet kunnen inschrijven voor toetsen in het verleden.
3. Zorgen voor duidelijke en correcte voorlichting over toesten en opdrachten.
4. Zorgen dat leerkrachten duidelijk aangeven wanneer zij uiterlijk dingen na kunnen kijken en eventueel alternatieve personen aanwijzen die na kunnen kijken.
5. Betere verzorging van de layout van de toetsen en specifiek de afbeeldingen. zo nodig een nieuwe printer/kopieerapparaat aanschaffen.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Utrecht over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Utrecht in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hogeschool Utrecht een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hogeschool Utrecht

Heeft op 28 juni 2017 om 09:16 geantwoord

Beste Amber,

Ten eerste onze excuses voor onze late reactie.
Wij vinden het ontzettend vervelend dat je deze problemen hebt ervaren tijdens jouw studie aan onze Hogeschool en uit jouw tekst is op te maken dat je inmiddels met deze opleiding bent gestopt.
Wij zullen de punten die je aankaart meenemen en terugkoppelen naar de opleiding.
Bedankt voor jouw feedback en wij wensen je veel succes Amber.

Studenten Informatie Punt.

Alle klachten die gemeld zijn door Fishette