Klacht: Ondeugdelijk MSI gamelaptop

op 26 augustus 2016 over Alternate in de categorie Software

Wanneer is er sprake van een ondeugdelijk product?

September 2015 besloot mijn zoon van toen 12 jaar een gamelaptop te kopen. Na veel vergelijken kwamen uiteindelijk uit bij MSI. Alternate zag er, na het bekijken van de diverse reviews, uit als een betrouwbare partij. Enfin, het volgende model MSI GE72 2QC-209NL ter waarde van € 1399.00 gekocht bij Alternate.

Amper 2 maanden later ontstond het eerste probleem. De computer gaf een bepaalde foutmelding en liep met grote regelmaat vast. Contact opgenomen met Alternate. 1e Advies fabrieksherstel. Na amper 2 dagen verder, hetzelfde probleem. Na wederom contact moest de laptop opgestuurd of afgeleverd worden bij Alternate. 15 November ingeleverd en retour 26 november.

Het volgende probleem liet niet lang op zich wachten. 6 November wederom de laptop opgestuurd ter reparatie. Aangezien de laptop niet te repareren viel door Alternate zelf, werd deze doorgestuurd naar MSI. Gevolg laptop ruim 3 weken weg. Geen compensatie. Geen leenmodel. Ook totaal geen inlevingsvermogen vanuit Alternate, wanneer je meldt dat het zeer teleurstellend is dat een laptop van bijna € 1400 binnen een half jaar al tweemaal ter reparatie moet worden aangeboden. Het verzoek een nieuwe te leveren wordt dan ook niet gehonoreerd. Enige wat aangeboden wordt is reparatie…

U raad het wellicht al. Mei 2016 extreme warmteontwikkeling, vertraging en uitval van de laptop. Mijn klacht nu met wat krachtige woorden aangezet. Het verzoek bij Alternate neergelegd om met een passend voorstel te komen aangezien er nu al 3 maal binnen 8 maanden een klacht is ontstaan. Het enige wat Alternate wederom kon aanbieden was, u raad het al, reparatie. Consequentie, weer je laptop 3 weken weg.

Nu weer 2 maanden verder het volgende probleem. Eerst haperde de spatiebalk en gister liep het systeem vast met als enige optie een fabrieksherstel.

Dit heeft mij ertoe gezet om deze klacht te delen op www.klacht.nl Ook zal ik dit bericht delen op Facebook en andere social media.

Ik raad een ieder af om een laptop te kopen van het merk MSI en vooral geen zaken te doen met de firma Alternate. Een waardeloze klantenservice die zich totaal niet plaatst in de positie van de klant en volhardt in vaste procedures, hoe de situatie zich ook ontwikkeld.

Voor mij is de volgende stap de rechtsbijstand. Wie vooral de dupe is, is mijn zoon die zijn spaarcentjes heeft besteed aan een laptop die meer bij Alternate staat dan op zijn kamer.

Zijn er nog meer mensen met een vergelijkbare klacht? En/of advies?

Levering van een nieuw product. Eventueel herkeuze van een nieuw product. Of ontbinding van de koop.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Alternate

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Alternate nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jaffa81@hotmail.com