Klacht: Ondermaatse service afhandeling

op 12 december 2017 over Piet Klerkx in de categorie Meubelwinkels

Kast besteld. 13-04-2017 en aanbetaling gedaan. Veel vertraging op levering (2 maanden later als koopovereenkomst). Voor plaatsing moest volledige aankoopbedrag betaald zijn. (tegen cbw regels in! – art. 11). Dit helaas gedaan..
Bij plaatsing bleken vele manco’s: verkeerde, beschadigde en ontbrekende onderdelen. Niet zoals georderd. Klacht uitvoering doorgesproken met klantenservice. Van onze kant foto’s gemaakt om verduidelijking te geven, vele telefoongesprekken moeten voeren met klantenservice. Service opdracht ingediend, toegezegd is dat deze uitgevoerd zou worden rond 9-10-2017. Omdat we maar niets hoorde, zelf maar weer contact gelegd hoe het er voor stond. Service uitgesteld vanwege missende onderdelen, was het antwoord.. Uiteindelijk 21-11 bericht gekregen dat service plaats kon vinden. eerstvolgende mogelijkheid, was bij gebrek aan monteurs 7-12-2017. (na veel aandringen, want eigenlijk stelde ze 20-12 voor).
monteurs alles uitgepakt, blijken er weer diverse verkeerd en missende onderdelen, waardoor kast nog steeds niet gerepareerd kan worden. (ook niet deels, omdat er essentiele onderdelen, zoals staander mist).

Wat hiernaast ergernis oproep, is dat klantenservice slecht bereikbaar is, je standaard meer als 5min. in de wacht wordt gezet, tot je iemand aan de lijn krijgt. Er toezeggingen worden gedaan die niet worden nagekomen en je als klant aan het lijntje gehouden wordt, en je ookal zijn we lang geduldig gebleven, je uiteindelijk al het vertrouwen kwijtraakt.

Wij hebben om een financieel tegemoetkoming (korting) gevraagd, voor de vele ongemakken. En een enorme hoeveelheid tijd die hier inmiddels is gaan zitten.
Een korting van 3.2 % op het aankoopbedrag wordt aangeboden, in onze ogen totaal niet in verhouding.

Tevens hebben wij gevraagd om een deel van de aankoopsom terug te storten, totdat de kast uiteindelijk goed geleverd is, en dat wij daarna uiteraard aan de betalingsverplichting zullen voldoen. Hier wordt niet mee akkoord gegaan.

Vandaag 12-12-2017 is de ‘verwachting’, dat de kast gerepareerd gaat worden in week 4. Weer zomaar 7 weken levertijd vertraging.
Als dat zo is, betekend dat: dus al minimaal 27 weken VERTRAGING op origineel verkoopovereenkomst. Dat is meer dan eeneen half jaar!! en 19 weken nadat de kast volledig betaald is.

Een bedrag van 6250 euro armer, en nog steeds niet datgene in huis, wat wij inmiddels 8 maanden geleden georderd, en 3 maanden geleden VOLLEDIG betaald hebben.

Dat Piet Klerkx afhankelijk is van leveranciers , dat kunnen wij begrijpen, en dat er tijd nodig is om zaken opgelost te krijgen snappen wij ook, maar de service en afhandeling blijft in deze zwaar in gebreke, en wij voelen ons als klant sterk benadeeld.

1) deel van aankoop bedrag terugstorten op onze rekening, totdat order volledig en zoals besteld georderd is. (zonder missende/kapotte/verkeerd geleverde onderdelen..) TENMINSTE 30% conform DBW voorwaarden art. 11. (bij aanvoer onderdelen, waarbij in ons geval er dus nog veel ontbreekt, moet eigenlijk in totaal maar 70% betaald worden. (Piet klerkx eist 100%..)

2) dat er reëele korting wordt aangeboden, die in verhouding staat tot de enorme levertijd vertraging van een half jaar, en alle ongemakken.

3) dat het wandmeubel hopelijk ooit nog geleverd en hersteld zal zijn, zoals oorspronkelijk besteld..

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Piet Klerkx in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door san123