Klacht: Onbruikbare grote kaars

op 08 mei 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Wij kochten een grote witte kaars, diameter 14 cm voor € 9,99. Toen wij de kaars thuis aanstaken bleek het een geurkaars te zijn en mijn echtgenote en dochter bleken daar allergisch voor te zijn. De kaars stond bij IKEA Delft op een schap met andere producten, mogelijk daar op een verkeerde plaats neergezet want nergens was te zien dat het om een geurkaars ging, ook niet op de verpakking, alleen een bloemetje, maar geen tekst die aangaf dat het om een geurkaars ging. Wij hadden de kaars kort tevoren gekocht maar de bon niet bewaard wat we niet doen voor de honderden goedkope artikelen die we kopen, net zoals we bij de supermarkt de bonnen ook niet langer dan een dag bewaren.Alleen bonnen van duurdere artikelen bewaren we. De mevrouw van de klantenservice, ene Ingrid, sprak ons streng toe en geloofde niet dat de kaars apart op een schap stond zonder enige verduidelijking. De hautaine wijze van antwoorden en volstrekte onbegrip was zo klantonvriendelijk dat we de kaars maar in de vuilnisbak hebben gegooid en besloten hebben nooit meer bij IKEA iets te kopen. We weten nu dat gerechtvaardigde klachten weggehoond worden.

Wij wilden een nieuwe kaars waar geen geur vanaf komt waar sommige mensen onwel van worden en dat duidelijk op de verpakking of op een bord staat dat het om geurkaarsen gaat. En als een kaars per ongeluk bij de lampen staat kan de klant daar niets aan doen. Vooral de getoonde arrogantie en onbegrip vinden wij eng.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door P.Zee