Klacht: Onbeschofte telemarketeer

op 14 september 2018 over NRC Media in de categorie Kranten - Landelijk

Al enige jaren word ik eens in de zoveel tijd meermaals gebeld door 020 nummers welke te herleiden zijn naar de NRCtelemarketeers. In het verleden heb ik ooit een NRC abonnement gehad en ondanks dat ik meermaals heb gemeld dat ze mij niet langer hoeven te contacteren, ik uit de telefoonlijsten wil worden gehaald én dat ik in het belmenietregister sta, blijven ze het proberen. Ik ben bekend met het feit dat ze voormalige klanten mogen blijven benaderen, maar als je er expliciet om vraagt dat het niet meer gebeurt vind ik het vreemd dat men blijft aandringen. Om die reden negeer ik het nummer maar vaak (ik weet ook dat nummers geblokkeerd kunnen worden, maar het zijn een aantal extensies die het proberen, en ik ken ze niet allemaal).

Afgelopen week nam ik de telefoon vrij achteloos toch wel op, zonder op het nummer te letten. Het was een ongeschikt moment en dat vertelde ik de medewerker dan ook. Deze stond mij buitengewoon onbeschoft te woord. Ik gaf ook aan dat ik niet gediend was van telemarketing. De man vroeg toen waarom eigenlijk. Enigszins verbaasd gaf ik aan dat ik die vraag niet zozeer hoefde te beantwoorden. Nog voordat ik mijn zin af kon maken begon meneer ineens te ratelen dat hij me een gratis abonnement voor 3 jaar digitaal NRC wilde aanbieden met de retorische afsluiter dat dat toch zeker wel heel aantrekkelijk zou zijn. Wederom verbaasd dat meneer doorging met zijn verhaal terwijl ik o.a. had aangegeven dat het geen geschikt moment was en dat ik niet geïnteresseerd was en dat ik dit ook in het verleden al meerdere malen had aangegeven. Toen begon hij doodleuk, wéér door mij heen, mij de rechten van telemarketing en het belmenietregister te vertellen. Toen hij heel even pauzeerde schoot ik er doorheen om hem eraan te herinneren dat ik daar reeds in stond. Hij ging wéér gewoon door, dwars door mijn verhaal heen. Ik heb echt stomverbaasd min of meer uitgeluisterd hoe hij doorging, nog een enkele poging gedaan hem af te kappen, maar het was gewoon niet te doen. De man luisterde totaal niet naar mij.

Met een reactie van het NRC of de (door hen ingehuurde) telefoondienst die mij contacteerde (graag schriftelijk, want telefonisch kan blijkbaar niet fatsoenlijk). Daarbij mag degene die mij heft gebeld ook wel een opfriscursus klantencontact. En nogmaals: ik wil graag uit de bellijsten worden gehaald.

Ik kan het NRC als krant echt waarderen, maar op deze manier hoeft het voor mij niet.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NRC Media over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Julia4