Klacht: Onbeschofte Behandeling

op 07 september 2016 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Ik stapte op een woensdag middag de lokale jumbo binnen, als oudbewoner van de wijk ben ik al jaren klant. Op dat moment kom ik net uit mijn werk, in het middaguur, gekleed in pantalon, overhemd en herenschoenen. Ik ben een man van 29.

Ik word aangesproken door en medewerker van de Jumbo, bij de ingang met de opmerking: “Je kent de regels, je ben hier niet welkom.” Verwonderd draai ik mij om, met de reactie: “Pardon?” Vervolgens reargeert zei vrij agresief met; “Jij komt net uit school, en je weet de regels. Je bent niet welkom om deze tijd.”

“Mevrouw, ik weet niet waar u het over heeft, ik kom inderdaad net uit school. Maar wat heeft dat ermee te maken?” Vertel ik haar.
Vervolgens krijg ik een uitleg over hoe er veel overlast is van studenten en zei regels hebben gemaakt over dat zei onder bepaalde voorwaarden alleen de winkel in mogen. Zei was hierin vrij agresief en bot tegen mij.

Mijn verwondering hierbij, aangezien ik zelf werkzaam ben als docent op een school en ik hier niets van weet. Ik maak de dame hiervan attend, en vertel haar op respectvolle wijze dat ik niet de manier waarop zei mij of anderen aanspreekt tolereer.

“Dat is jouw probleem.” Was haar antwoord.

Ik besloot de winkel te verlaten, om bij de concurent, de Lidl te gaan winkelen. Maar naardat ik daar geweest was dacht ik bij mezelf: Ik wil dit melden, ik ben jarenlang goed behandeld in de Jumbo en voorheen C1000. Dit moet even uitgesproken worden.

Toen ik de Jumbo inliep kwam ik dezelfde dame tegen.
Vervolgens legde ik haar uit dat het mij niet lekker zat hoe dat gesprek zojuist verlopen was. Haar reactie:
“En wat dacht je eraan te doen dan ?”

Dit is onacceptabel gedrag, ongeacht gegronde redenen of niet. Ik verwacht een normale omgang met anderen en naar mezelf toe.

Wanneer de eigenaar van de Jumbo Holtenbroek, persoonlijk excuses aanbied en zijn personeel ervan attend maakt dat ongeacht redenen, gegrond of niet, zei beleefd en respectvol moeten blijven naar de klant.
ongeacht ras, geslacht, leeftijd of welk andere zaak.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JanJohannes