Klacht: onbekend bod uit mijn naam

op 06 augustus 2017 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Ik had een mail ontvangen met sauna Holiday aanbieding.Ik had een bod geplaatst van drie euro en ben toen uit eten gegaan en had mijn computer aan laten staan. Toen ik terug kwam zag ik dat er uit mijn naam een bod geplaatst was van 15,- waarmee ik tot winnaar was uitgeroepen. Heb het niet betaald….Dit is dus oplichting.
Toen ik via de site ging kijken of de bieding in mijn archief voorkwam stond deze er niet bij. Er zijn dus kennelijk oplichters die buiten de site om geld weten binnen te harken van mensen die denken dat als ze niet betalen er een hoop ellende voor de deur staat. Incasso e.d.

De veiligheid rond biedingen vergroten.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 06 augustus 2017 om 17:20 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Wat vervelend dat er vanuit uw naam een bod is geplaatst.

Wij hebben dit voor u nagekeken en kunnen zien dat het bod van 18:12 uur is geplaatst via hetzelfde IP adres waarmee u het eerste bod hebt gedaan.

Daarnaast kunnen wij zien dat er rond 15:45 uur is ingelogd op hetzelfde IP adres.

U geeft ook aan dat u de computer aan heeft laten heeft laten staan en en dat u weg bent gegaan. Het is dus mogelijk dat iemand in uw huishouden het laatste en hoogste bod heeft geplaatst.

U bent daarbij ook verantwoordelijk voor uw eigen account. U dient zorgvuldig met uw gegevens om te gaan. Wij raden u dan ook aan om altijd uit te loggen nadat u klaar bent met VakantieVeilingen.

Helaas kunnen wij u niet tegemoet komen, omdat wij niet kunnen opmaken dat er sprake is van misbruik. Wij kunnen dan ook niks voor je betekenen in dit geval.

Heather

Heeft op 10 augustus 2017 om 14:56 geantwoord

Ik ben weduwe en alleenstaand.....de kat is de enige die een bod uitgebracht kan hebben....maar u krijgt gelijk....ik zal de p.c niet meer aan laten staan.

Alle klachten die gemeld zijn door Petra.H