Klacht: Onbehoorlijk telefoongesprek klantenservice

op 12 juli 2017 over BsGW in de categorie Belastingdiensten

Vandaag (wederom) gebeld met deze instantie. Eerlijk gezegd eerder ook al hele slechte ervaringen opgedaan m.b.t. de klantvriendelijkheid. Alle medewerkers die ik tot nu toe gesproken heb staan je op een zeer neerbuigende toon te woord, bijna kinderachtig.
Vandaag gebeld i.v.m. een loonvordering. Het telefoongesprek begon om 16:55 uur. 5 minuten voor sluitingstijd, naar later bleek …
Kort samengevat 2 vragen geponeerd:
V1. Hoe is de beslagvrije voet berekend ? Deze komt op mij namelijk te laag over, in eerdere situaties bij een andere schuldeiser was de beslagvrije voet hoger.
A1. De medewerkster wilde hier niet op ingaan (“dat is niet aan mij”) maar stelde uiteindelijk voor, alsof het een enorme geste was, om mij hierover terug te laten bellen door iemand van de afdeling Vorderingen. Terwijl ik aan het begin van het gesprek gevraagd had of ik met de goede medewerker verbonden was …
V2. Waarom is een eerdere aankondiging van een loonvordering niet ten uitvoer gebracht, en waarom is een 2e aankondiging van een loonvordering voor hetzelfde dossier nu ineens wel ten uitvoer gebracht ? Zelf denk ik aan opzet, rond de tijd van de 1e loonvordering verdiende ik niet meer dan de beslagvrije voet.
A2. De medewerkster bepaalde dat het antwoord op deze vraag niet relevant was. Zij kon zich wel voorstellen dat ik nu “verdrietig” en “gefrustreerd” was (exacte woorden) dat de loonvordering nu wel geëffectueerd was, maar waarom dit de eerste keer is nagelaten kon of wilde ze niet vertellen en vond ze ook niet belangrijk.
Op mijn opmerking dat ik de antwoorden maar erg summier vond en daar geen genoegen mee nam antwoordde de medewerkster dat ze niet van plan was om er nog meer tijd aan te besteden en dat ze de verbinding zou gaan verbreken.
Ik heb nog gevraagd wanneer ik dan teruggebeld zou worden door de afdeling Vorderingen en wie mij dan wel een antwoord kon geven op mijn 2e vraag, maar toen ik uitgepraat was was het al ijselijk stil aan de andere kant. De verbinding was inderdaad onhoorbaar verbroken.
Het was toen 17:10 uur. Nadat ik direct weer het telefoonnummer gebeld had kreeg ik een opname te horen waaruit bleek dat de medewerkers slechts tot 17:00 uur bereikbaar zijn. Ik denk niet dat ze zo onprofessioneel is, maar je zou bijna denken dat de medewerkster die ik gesproken had het einde van haar werkweek had geforceerd …

Een veel betere klantvriendelijkheid van deze instantie is denk ik nog teveel gevraagd. Ik neem genoegen met een duidelijk antwoord op mijn vragen. Schriftelijk of nog liever in een telefoongesprek met een vriendelijke medewerker, waarbij interactie mogelijk is.

Alle klachten die gemeld zijn door LouisVersteeg