Klacht: Onaangekondigd de simkaart van het TomTom apparaat blokkeren

op 28 juli 2016 over TomTom in de categorie Navigatiesystemen

Begin juni TomTom Live Services en de kaart voor Europa aangeschaft. Bij het installeren op mijn TomTom 740 verscheen er een foutmelding. Hierover heb ik op 12 juni contact opgenomen met TomTom (incidentnummer 160612-001955). Op 17 juni heb ik antwoord gekregen. Volgens medewerker Joël heeft TomTom/provider de simkaart van mijn apparaat geblokkeerd omdat er al een tijdje geen update meer uitgevoerd was. De simkaart kan niet meer geactiveerd worden omdat het een “ouder” apparaat betreft. Het voorstel van Joël was dat ik bij TomTom een nieuwe apparaat zou aanschaffen. Hierop zou ik 25% korting krijgen en het aankoopbedrag van de Live Service en de kaart zouden eveneens in mindering gebracht worden. Dan hoef ik alleen nog een restbedrag te betalen. Joël wilde graag weten welk apparaat ik zou willen aanschaffen. Omdat ik het niet eens ben met de gang van zaken (zonder meer en zonder voorafgaand bericht simkaarten blokkeren), heb ik op 21 juni een antwoord naar TomTom gestuurd. Hierop geen enkele reactie gekregen. Op 3 juli heb ik nogmaals bij TomTom aan de bel getrokken (incidentnummer 160703-001244) en gewezen op mijn bericht van 21 juni. Tot op heden van TomTom geen enkel teken van leven gekregen.

Ik wil via TomTom best een nieuw apparaat aanschaffen, maar dan zonder bijbetaling. Dit heb ik ook kenbaar gemaakt in mijn bericht van 21 juni. Het zou hierbij gaan om de Go 610. Bij TomTom voor
€ 249,00. Bij Mediamarkt ligt hetzelfde apparaat voor € 199,00. Als ik hier 25% korting en de aanschafwaarde van de Live Service en Europa kaart vanaf haal, blijft er een restbedrag van € 53,84 over. Deze mag TomTom kwijtschelden. In mijn ogen is het een vorm van "inbreken" als er door TomTom, in mijn apparaat en dus mijn simkaart, veranderingen aangebracht worden zonder dat ik daar weet van heb. Met als resultaat dat ik maar een nieuw apparaat moet gaan aanschaffen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar TomTom over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door TomTom in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door PeterFlobbe