Mijn Klacht:
Vivaro rechte keuken, Alpen Silver Retro, met RVS handgrepen, afwas, oven, koelkast, kookplaat en afzuigkap. En een KUNSTSTOF BETONLOOK aanrechtblad. Nieuw in verpakking, daarom slechts op 3D plaatjes te zien. Reden waarom de omschrijving zorgvuldig zou moeten zijn. Dat is namelijk waar je, naast de 3D tekeningen, van uit dient te gaan als je er op gaat bieden…..
Bij ophalen bleken de handgrepen niet RVS maar gewoon chroom en plastic. De verkoper deed dit af als een fout in de omschrijving en legde deze omissie bij Troostwijk neer. Daarnaast vertelde de verkoper mij dat er nooit RVS handgrepen bij deze keuken geleverd werden. Schoorvoetend ging ik daar op dat moment mee akkoord.
Bij het opbouwen van de keuken, bij het aanrechtblad aangekomen, bleek deze niet de kleurstelling te hebben zoals omschreven en op de 3D tekeningen was aangeduid. Dat gold ook voor de plint. Bovendien was het geen kunststof keukenblad, maar simpelweg 2 op elkaar verlijmde meubelpanelen. Dezelfde kwaliteit en kleur als de keukenfronten.
De keuken heeft door dit blad en de chromen handgrepen een totaal ander smoel dan op de 3D tekeningen weergegeven……..en wat ik verwachtte uit de omschrijving.
Deze klacht bij Troostwijk aangekaart. Zij reageerden met een bericht van de verkoper, de keuken is zoals omschreven.
Na vele briefwisselingen heb ik Troostwijk kunnen overtuigen dat de omschrijving en de keuken niet op elkaar lijken. Op mijn verzoek de afwijkende onderdelen om te komen ruilen op de locatie waar ik de keuken wil gaan gebruiken heeft noch de verkoper, noch Troostwijk actie ondernomen. Mijn secundaire voorstel was daarom een vergoeding van de helft van de aankoopsom.
Troostwijk heeft na overleg met de verkoper aangeboden een veel lager bedrag als tegemoetkoming aan mij te betalen. Zij meent dat ik voor dat bedrag de onderdelen die niet correct zijn kan vervangen. Voor het aanrechtblad €83, voor de plint €39 en voor de RVS handgrepen nog een paar tientjes…..HAHAHAHAHAHAHA!
Ik kan hier maar moeilijk mee akkoord gaan…..
Gewenste Oplossing:
In eerste instantie heb ik verzocht de incorrecte onderdelen om te laten ruilen. Daar is door Troostwijk en/of verkoper niet op ingegaan. Daarmee blijven ze in gebreke. Mijn voorstel nu is een vergoeding van de kosten die ik heb als ik het keukenblad, de plint en de handgrepen zelf vervang. Daarmee kom ik op €1.000
Een kunststof keukenblad kost ongeveer €400, een plint €79 en de handgrepen €80. Daarnaast maak ik kosten voor het vervangen en afvoeren van de incorrecte producten. En het kost een hoop tijd.