Klacht: omruiling met kosten voor klant

op 04 oktober 2016 over Haco wonen en slapen in de categorie Internetshops - Interieur

Op 3 september hebben wij in uw winkel in Lelystad een kast besteld.
De kast kon er op donderdag 8 september zijn maar omdat we op maandag 12 en dinsdag 13 september wegens een verhuizing een busje hadden gehuurd hebben we afgesproken dat de kast op maandag 12 september afgehaald zou worden. Prima volgens Laura, de verkoopster, ze zou de kast dan de zaterdag ervoor naar de winkel laten komen en dan konden we die maandag de kast tussen 13.00 uur en 18.00 uur afhalen.
Op maandag 12 september gaan we naar Lelystad om de kast af te halen. Eerst een half uur gewacht in de winkel, de verkoper was met een andere klant bezig. Toen bleek dat de kast niet aanwezig was. Maar de volgende dag zou de kast wel aanwezig zijn. Onverrichte zake terug dus. Dinsdag heb ik dan maar even gebeld of de kast nu wel aanwezig was. Wederom Laura ging het even uitzoeken. Even later belt ze terug met de mededeling dat de kast er niet in maar dat de kast in het centraal magazijn in Lelystad is, waar de kast de vorige dag ook al bleek te zijn.
Bij het afhalen bleek er een doos beschadigd te zijn. Daar is toen een notitie van gemaakt en mocht de kast beschadigd zijn dan konden we dat melden.
Vorige week maandag ging mijn vriend de kast in elkaar zetten en deze bleek dus helaas behoorlijk beschadigd. Dit heb ik doorgegeven en ik moest foto’s mailen, wat ik gedaan heb.
De doos zal worden omgeruild voor een nieuwe doos, uiteraard vooral de inhoud ervan.
Maar wat schetst mijn verbazing: de doos kan niet bij ons thuis afgeleverd worden, zodat de boel omgeruild kan worden. Als we dat willen dan moeten we 49 euro bezorgkosten betalen. Omdat ik dat erg vreemd vond, gaf Laura aan die kosten dan wel te kunnen reduceren naar 25 euro,

Ik ben eerlijk gezegd behoorlijk teleurgesteld in de service van Haco. Dat er iets mis is met een product kan gebeuren. Maar dat dit vervolgens met veel kosten voor de klant opgelost moet worden schiet mij in het verkeerde keelgat. Wij zijn al een keer voor niks naar Lelystad gereden en nu moeten we weer vervoer regelen omdat er iets, wat niet correct geleverd is, omgeruild moet worden.

Mijn inziens zou het erg klantvriendelijk zijn om dit gewoon aan ons huisadres af te leveren / om te ruilen.

Dat de artikelen bij ons thuis omgeruild worden zodat wij niet wederom kosten moeten maken voor vervoer.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Haco wonen en slapen over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Haco wonen en slapen in behandeling genomen

Bericht van Haco wonen en slapen

2 maanden geleden - Haco Lelystad gaat contact met u opnemen om een bezorg afspraak te maken. Uiteraard nemen wij deze kosten voor onze rekening. Onze excuses voor het ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door JanetB1