Klacht: Omgang van huisdier.

op 05 juli 2016 over Lufthansa in de categorie Vliegmaatschappij

Op 3 juli 2016 heb ik een vlucht geboekt van Tempa Florida naar Amsterdam, met een overstap in Frankfurt. Bij deze vlucht is ook een hond per cargo vervoerd. Bij uw maatschappij was bekend dat er een hond vanuit Tempa naar Amsterdam vervoerd zou worden. Ik ben echter woest over hoe er met deze jonge pup is omgegaan.

In Tempa gingen ze uitstekend met mijn huisdier om. Ik werd steeds op de hoogte gebracht wat zij met mijn huisdier deden, waar deze naar toe werd gebracht en wanneer deze aan boord zou gaan.

Echter bij overstap in Frankfurt hoorde ik niets meer over mijn hond.
Ik heb daarom bewust het personeel in het vliegtuig een kwartier na boarden nog even aangesproken of mijn hond wel aan boord was, en dat zij niet mochten gaan tot deze aan boord was. Het personeel reageerde vriendelijke, maar ik kon aan de reacties zien dat zij merkten dat zij nergens van op de hoogte waren.

3 kwartier later melden zij me dat de pup aan boord was, en kort daarna vertrok de vlucht.

Hieruit maak ik op dat zij wel moeite hebben gedaan dat de pup nog met deze vlucht mee zou komen, en dat deze vrijwel als laatst aan boord is gekomen.

Bij landen in Amsterdam ben ik als een gek naar de bagageruimte gelopen, omdat de pup op dit moment al ruim 15 uur in een kleine ruimte heeft doorgebracht. Omdat de pup als laatst aan boord is gegaan in Frankfurt, ging ik er vanuit dat deze als eerst gelost zou worden. Echter dit gebeurde niet.

Pas anderhalf uur nadat de vlucht geland was, en niemand me duidelijke informatie kon geven, werd ik pas met de jonge hond herenigd. Pas 18 uur nadat ik hem aan de medewerkers in Tempa had toevertrouwd. De waterbak was omgegooid, dus ik durf niet te zeggen hoe lang deze zonder water heeft gezeten.

Tussentijds zag ik al lang dat de gehele bagage van de vlucht van Frankfurt Amsterdam was uitgeladen. Mijn koffer? Zat hier niet bij.

De medewerkers van het vliegveld stuurden me naar vermiste bagage.
Ook hier zat mijn koffer niet bij.

Ik kon niet langer meer wachten op mijn koffer, en was behoorlijk overstuur vanwege de slechte behandeling van mijn pup.

Bij telefonisch contact werd me verteld dat mijn koffer inderdaad de vlucht niet had gehaald, en dat deze met latere vlucht zou komen.

Al met al ben ik zeer ontevreden over Lufthansa op dit ogenblik!

Dit jaar staat er voor mij weer een trip vanuit Tempa naar Nederland gepland, met een jonge pup.

Ik vertrouw deze niet meer toe aan cargo medewerkers en wens eigenlijk tijdens deze vlucht dat de pup ook met de handbagage mee mag. Ik ben in het bezit van een flexibele reistas waar de hond in vervoerd kan worden.

Ook zou ik het niet meer dan redelijk vinden gezien de geleden emotionele schade ik heb ondervonden, ik korting ontvang voor de volgende vluchten die betrekking hebben op het ophalen van de nieuwe pup.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lufthansa

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lufthansa nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Vulcana