Klacht: Omboeken terugvlucht onmogelijk zonder dat aan te geven bij boeking op cheaptickets.nl

op 24 december 2012 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Deze service is erg slecht en verre van klantvriendelijk. Ik heb met een vriendin 3 weken geleden een vlucht geboekt van A’dam naar Rio de Janeiro voor Februari. Ik wilde mijn terugvlucht omboeken naar een week eerder vanwege een baan die ik vorige week heb gekregen. De telefonische medewerker van cheaptickets die ik 2 x heb gesproken zegt dat het ticket niet gewijzigd kan worden(?!). En ze geeft toe dat dit niet wordt vermeld bij de boeking. Ook Lufthansa twee keer gesproken. Zij zeggen dat het inderdaad niet wijzigbaar is, maar dat Cheaptickets dat had moeten vermelden bij de boeking en dat zij niks kunnen doen.

Ik bel naar cheaptickets om de vlucht dan maar te annuleren (ik heb een annuleringsverzekering). Ze zegt dat ze me daar niet bij kan helpen, ik moet het schadeformulier downloaden en doorsturen naar de verzekeringsmaatschappij en met hen afhandelen. Ik heb geen polisnummer, geen polisvoorwaarden want die worden niet meegestuurd bij Cheaptickets. Ik kan het formulier dus niet invullen. Ik bel de verzekeringsmaatschappij en die zeggen dat ik dit allemaal direct moet regelen met Cheaptickets want die doen alle afhandeling van deze zaken intern?! Ik vraag naar de voorwaarden en er wordt mij verteld dit niet onder de voorwaarden valt en ik dus niet vergoed krijg.

En dat terwijl dit alles geen probleem had geweest als ik rechtstreeks bij Lufthansa had geboekt, want dan hadden zij mij gemeld dat het ticket niet wijzigbaar was. En het was goedkoper geweest! Waarom kan een terugvlucht die pas over 3 maanden is en voor dezelfde prijs wordt aangeboden niet worden omgeboekt? En waarom word ik van het kastje naar de muur gestuurd en geeft cheaptickets mij foutieve informatie?

Datum terugvlucht omgeboekt naar een week eerder (ik wil best 50 of 100 euro betalen) of geld terug voor mijn deel van het ticket (=750 euro)

6 jaren geleden - Ik heb Cheaptickets.nl een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Cheaptickets.nl in behandeling genomen

Cheaptickets.nl

Heeft op 28 december 2012 om 13:38 geantwoord

Wij hebben de klant een e-mail gestuurd met onze Algemene Voorwaarden, waarmee de klant akkoord gaat alvorens een boeking af te ronden. Hierin staat het volgende vermeld met betrekking tot het wijzigen of annuleren van een vlucht;

LET OP : Als u een reservering maakt, zijn er altijd kosten verbonden aan een annulering/wijziging. Dat zijn naast de door de luchtvaartmaatschappij in rekening gebrachte annulerings-/wijzigingskosten, de administratiekosten die CheapTickets.nl berekent om de annulering/wijziging uit te voeren. Sommige tickets zijn niet te wijzigen of annuleren volgens de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. U dient dan een geheel nieuw ticket aan te kopen bij wijziging of annulering. U kunt bij CheapTickets.nl informeren naar de voorwaarden indien u wilt annuleren/wijzigen. Voor het behandelen van een annulering/wijziging wordt per ticket € 50,00 administratiekosten in rekening gebracht, indien het ticket annuleerbaar of wijzigbaar is.

Na telefonisch contact met ons callcenter is gebleken dat het geboekt ticket niet wijzigbaar is. Om deze reden is het niet mogelijk het ticket te wijzigen naar 2 maanden later, ook al zijn op deze vlucht nog voldoende stoelen beschikbaar.

Tevens hebben wij de polisvoorwaarden en het schadeaangifteformulier naar de klant gestuurd, aan de hand hiervan kan de klant contact opnemen met onze afdeling Verzekeringen om de claim in te dienen.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Cheaptickets.nl beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht hg782

6 jaren geleden - Cheaptickets doet net alsof mijn klacht nu is opgelost, maar dat is niet het geval. Ze hebben mij een standaardreactie gemaild. Nog steeds is mij niet duidelijk waarom ik een terugreis over meer dan twee maanden niet kan omboeken terwijl daar nog gewoon plekken voor zijn. Had er een waarschuwing bij de boeking gestaan of de waarschuwing om even te bellen voor de voorwaarden dan had ik dat gedaan. Dit staat ergens in zeer bedekte taal tussen de kleine lettertjes. Ik heb vaker via cheaptickets geboekt, ook voor vluchten van mijn werk, maar als dit niet opgelost wordt, was dit de laatste keer.

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cheaptickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door hg782