Klacht: Omboeken

op 03 september 2018 over vliegtickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Anderhalve week geleden heb ik contact gehad met vliegtickets.nl om onze vlucht naar lombok om te boeken (dit ivm aardbevingen). Toen werd mij verteld door dat er een tot nu toe alleen een negatief reisadvies is tm 31 aug en dat dan bekend werd of deze verlengd wordt. Het zou ons op dat moment dan ongeveer €500,- extra kosten om onze tickets om te boeken naar Bali, dit was met omboekingskosten incl. Vandaag belde ik nogmaals om te kijken wat de stand van zaken is. Ze vertelde mij toen dat het negatieve reisadvies verlengd is tot 31 oktober. Wat dus betekende dat ik geen omboekingskosten hoef te betalen. Toen ik zei dat ok dit wilde doen vertelde de dame mij dat dit dat €500,- zou kosten. (Huh!) ik vroeg hoe dit kon, toen zei ze dat het tariefverschil omhoog gegaan is, maar als ik kijk op hun site bieden ze deze vlucht aan voor €716,-. Wij hebben €730,- betaald voor onze tickets. Haar antwoord was, ja maar nu wil iedereen omboeken, dus hebben we minder tickets beschikbaar…. Ik was gewoon perplex!!!! Geen idee wat ik nu moet doen. Ik voel me echt belazerd, daar werk je nou heel het jaar hard voor.

Als wij onze reis kosteloos (zoals het hoort) om kunnen boeken.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over vliegtickets.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over vliegtickets.nl nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door vliegtickets.nl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat vliegtickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

vliegtickets.nl

Heeft op 10 september 2018 om 11:19 geantwoord

Beste Ilone,

Bedankt voor jouw bericht via deze pagina.

Volgens de informatie in de reservering is de gewenste routewijziging uitgevoerd nadat het gelukt is om de gewenste boekingsklasse te reserveren. Hierdoor is tariefverschil gelukkig voorkomen. De aangepaste tickets zijn direct na het voltooien van de wijziging per e-mail toegezonden.

Ik wens u veel plezier bij de verdere voorbereidingen van uw reis.

Vliegtickets.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Iloneee