Klacht: Ohra wijst schadeclaim af

op 28 januari 2014 over OHRA in de categorie Verzekering

Beste,

Begin deze maand 2 januari heb ik een aanrijding gehad, waarbij de tegenpartij zijn schuld heeft erkend. Het aanrijdingsformulier was daarom ook door beiden ondertekend.

Deze heb ik de volgende dag meteen ingescand en gestuurd naar Ohra, op 3 januari 2014 op precies te zijn. De maandag erop kon er meteen een expert gestuurd worden om de schade te beoordelen. Deze expert kwam op maandag 6 januari naar de auto kijken.

De woensdag 8 januari erop heeft Ohra een bevestigingsmail verstuurd, waarin zij vermelden de stukken ontvangen te hebben. Na die mail heb ik de reparateur verzocht te starten met de reparatie, wat hij ook heeft gedaan.

Verder heb ik niks meer gehoord van Ohra na de eerste bevestigingsmail die zij hebben gestuurd op 8 januari, behalve wanneer ik belde werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Wanneer ik moet betalen weten zij mij wel te schrijven, maar om mij als consument op de hoogte te stellen van de afwikkeling van mijn claim? Nee hoor..

Het verhaal gaat verder na een paar keer gebeld te hebben werd ik ineens doorverbonden met de afdeling integriteit van Delta Lloyd, Ohra valt kennelijk onder Delta Lloyd group. De coördinator van de afdeling wist mij heel koel te vertellen, dat de schade door Ohra reeds is beoordeeld en zij het verder zouden afwikkelen. Volgens hem zou ik dit al moeten weten. Gelukkig zijn alle gesprekken opgenomen, ik kan er gif op in nemen dat dit in ieder geval nooit is gecommuniceerd.

Alsof dit niet alles was kwam een tweede expert naar de auto kijken, na heen en weer gemaild te hebben met hem. Gelukkig maar, want nu heb ik de communicatie zwart op wit. Deze expert kwam op 20 januari, had hem van tevoren al verteld dat de auto al bijna klaar was. Verder had ik de reparateur op 17 januari direct verzocht te staken met de reparatie, na de aankondiging natuurlijk.

Deze expert is naar de auto wezen kijken, waar natuurlijk geen spoor van de schade aan was te zien. Niet geheel onlogisch omdat het alweer 18 dagen terug was dat de aanrijding plaats vond. En de conclusie na deze bezichtiging was dat de schade niet door de tegenpartij veroorzaakt kon zijn.

Dan vraag ik mij af hoe is de schade dan aan de auto gekomen en waarom zou ik en de tegenpartij hierover liegen? Ik vind het heel vervelend wat er nu gebeurd, want ik kan ook mijn auto niet ophalen. Heb namelijk niet het bedrag van de schade nog even ergens in een envelopje liggen.

Hoe kan ik het beste handelen hierop? Inmiddels heb ik Das al ingeschakeld voor de rechtsbijstand, maar ik wil het zeker niet hierbij laten. Ik maak ook proceskosten en het meest vervelende vind ik de bejegening vanuit Ohra. Zij hebben mij als persoon gekrenkt door te suggereren dat ik een dubieus persoon ben. En deze emotionele schade is natuurlijk onbetaalbaar, zeker als buitenlander waarin er al vaak een bepaald beeld over je heerst.

Nog een punt die ik ben vergeten te melden, Ohra heeft per direct (gisteren dus) mijn verzekeringen opgeschort en zij zullen dit melden bij andere verzekeraars. Nu kom ik onterecht in een register van fraudeurs, die toegankelijk is voor alle verzekeraars. Wat inhoud dat ik nergens meer een verzekering kan afsluiten.

Graag jullie hulp in deze zaak, ik dank jullie zeer.

Groet, Yahia

Lijkt mij voor de hand liggend.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar OHRA over deze klacht.

Heeft op 30 januari 2014 om 10:22 geantwoord

Beste Webcare,

Wel wil ik zeggen dat ik het niet netjes vind om mijn naam zo op het internet te vermelden. Jij tekent je reactie toch ook niet met *? Dit vind ik al een klacht op zich, als consument heb ik ook privacy rechten.

Jullie manier van werken is bijzonder onprofessioneel. Voor zo een grote holding zou ik denken dat zulke procedures als privacy wel bekend zijn. Als dat het geval is, dan is dit niet netjes zacht uitgedrukt. Mochten jullie daar geen richtlijnen voor hebben, dan is het te triest voor woorden.

Groet, Yahia

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door OHRA in behandeling genomen

OHRA

Heeft op 30 januari 2014 om 10:55 geantwoord

Beste Yahia,

Jij hebt dezelfde klacht ook geplaatst op het forum van Kassa. Hierop hebben wij al gereageerd. Wij handelen jouw klacht via dit forum af.

OHRA Webcare

Reactie van de melder van de klacht Yahia

3 jaren geleden - Beste Webcare, Deze klacht had ik vrijwel tegelijk geplaatst. Is pas later erop gekomen na goedkeuring van KLACHT.nl. Wel wil ik zeggen dat ik het niet netjes vind om mijn naam zo op het internet te vermelden. Buiten het feit dat het verkeerd gespeld is. Jij tekent je reactie toch ook niet met *? Groet, Yahia

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van OHRA beoordeeld.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat OHRA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Yahia