Klacht: OHRA int premies voor een schade die ze toch niet zouden uitbetalen

T. Leurgesteld op 21 oktober 2017 over OHRA in de categorie Verzekering

De verzekeraar weigert een schade van enkele duizenden euro’s uit te keren nadat mijn navigatiesysteem uit mijn auto is gestolen. Reden: het alarmsysteem komt niet voor op de optielijst van de fabrikant en ook niet in het registratiesysteem van SCM. Hoewel ik bij het telefonisch afsluiten van de verzekering heb bevestigd dat er een alarmsysteem aanwezig was – knipperlicht, alarm per ongeluk afgegaan – werd mij niet verteld dat ik moest controleren of deze in mijn optielijst stond of dat ik anders een certificaat zou moeten hebben. OHRA weigert om de auto fysiek te beoordelen op het aanwezige alarmsysteem en legt de verantwoordelijkheid bij mij als klant om de aanwezigheid van een alarmsysteem met certificaat aan te tonen. Hadden jullie me dat duidelijk verteld, dan had ik of geregeld óf geen premie betaald. Als je binnen 15 minuten kunt vaststellen dat ik niet aan de voorwaarde voldoe voor uitkering, waarom wordt dan maand op maand premie geïnd zonder enige vorm van waarschuwing!

Als ik schadeloos gesteld wordt.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar OHRA over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door OHRA in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat OHRA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OHRA

Heeft op 23 oktober 2017 om 11:35 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door