Klacht: OAD verplicht reizigers om te tekenen voor aangepaste voorwaarden na betaling

op 15 augustus 2013 over OAD bus in de categorie Busreizen

Paar weken terug familievakantie (12 personen) geboekt en betaald naar Alanya bij OAD Reizen via D-Reizen. Vandaag krijg ik van D-Reizen te horen dat de management van het hotel is veranderd en dat er veel ontevreden klanten zijn die klagen over de service en dienstverlening. Dus waarschuwen ze ons voor de lage service [heel aardig van ze], maar voegen ze er aan toe dat we achteraf niet mogen klagen hierover [minder aardig van ze]. Probleem is dat ze niet zeggen wat er slecht is aan de service en dat we dus hoe dan ook (hoe slecht het ook is) niet mogen klagen hierover.

De opties die wij hebben:
1- Je gaat op vakantie en moet alles accepteren, hoe slecht het ook is, klagen achteraf is NIET TOEGESTAAN.
2- Je gaat niet akkoord met optie 1 en bent al je geld kwijt (een totaal van 6462 euro) en je hebt geen vakantie.

Alternatieven zijn er niet volgens hun. Ik heb gezegd dat we daar flexibel in zijn, dus zolang we op die data mogen vertrekken onder de voorwaarden waar we voor hebben geboekt (bijv. 5 sterren hotel, dicht bij strand, etc.) vind ik alles best. Het maakt me niet uit of we dan in een goedkoper of duurder hotel terecht komen, of dat we naar een andere stad, of desnoods ander land moeten. Ik wil gewoon waar voor mijn geld. En dus niet Bijbetalen voor mijn vakantie omdat OAD de voorwaarden aanpast.

OAD geeft geen andere opties en verplicht ons naar dit hotel te gaan waarvan ze weten dat het niet voldoet aan de beloofde service en dienstverlening, sterker nog we mogen niet eens klagen achteraf. Dat is nog wel het ergste… en ik neem aan dat ze zichzelf willen indekken tegen toekomstige claims e.d. want ze geven zelf toe dat het niet voldoet aan de eisen waar wij voor hebben betaald.

Het is dus of dit accepteren of niet op vakantie gaan en GEEN GELD terugkrijgen.

1- Dat ze ons een waardig alternatief aanbieden.
2- Mits dit niet mogelijk (ivm beschikbaarheid) mogen ze ons niet de mogelijkheid ontnemen dat we ons beklag mogen doen bij andere instanties (stel je eens voor dat er iemand ernstig ziek wordt door het eten of het zwembad water in het hotel, dan wil ik hier wel over kunnen klagen, is immers mijn recht als consument)

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over OAD bus

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over OAD bus nog niet in behandeling is genomen.

OAD bus

Heeft op 24 februari 2014 om 11:22 geantwoord

Dit betreft een klacht van het in september 2013 failliet gegane bedrijf Oad Reizen BV. Eventuele klachten die hiervan nog openstaan kunnen desgewenst nog voorgelegd worden aan de curator (Daniëls en Huijsmans). Oad Bus BV kan deze klachten niet beantwoorden of in behandeling nemen omdat wij een nieuwe organisatie zijn.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door OAD bus in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat OAD bus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door K. Ehsan