Klacht: Nutteloze site en moeilijk opzegbaar.

op 04 oktober 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

In mijn zoektocht naar een kamer heb ik gebruik gemaakt van vele sites, zo ook huurwoningen.nl. Huurwoningen.nl bood een proefabonnement van 7 dagen aan, waarop een premium account van €19,95 per maand volgde. Toen ik een account had aan gemaakt voor de eerste 7 gratis dagen merkte ik dat de site volkomen nutteloos is. Het is niet meer dan een zoekmachine die woningen van andere sites plukt (die soms ook zoekmachines zijn). De enige woningen die ik aantrof had ik weken daarvoor al op meerdere sites gezien en waren dus al enige tijd verhuurd. Ze doen zelf ook weinig moeite om hier op te letten. Ze vragen het nota bene aan hun eigen betalende klanten onder elke advertentie!: “Is deze woning al verhuurd? Vertel het ons!”. Je weet toch wel wat je aanbiedt!? denk ik dan. Enfin, het magere aanbod heeft me doen besluiten om dit af te zeggen voordat ik aan het betaalde abonnement zit. Natuurlijk waarschuwen ze je daar niet voor en was ik net iets te laat hiervoor, ik geef toe dat is ook te wijten aan mijn eigen verstrooidheid. Echter, ik heb toen wel direct actie ondernomen door op mijnhuurwoningen aan te geven het premium account stop te zetten voordat ik al in de tweede maand van mijn abonnement zit. Hier heb ik nooit een bevestiging van gezien en tot mijn verbazing loopt het abonnement nog door. Nu zijn we weer een maand verder en heb ik opnieuw dezelfde handeling uitgevoerd. Dit keer heb ik wel een bevestigingsmail ontvangen dus ik heb iets meer bewijs in handen. Hopelijk ben ik na deze maand van ze af. Dit heeft me dus €40 gekost voor een paar tweedehands advertenties.

Als ik voor de laatste maand niet hoef te betalen en mijn account en automatische incasso definitief zijn verwijderd uit het systeem.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningen.nl over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 05 oktober 2016 om 15:19 geantwoord

Beste Stefan,

Het aanbod dat op Huurwoningen.nl gepresenteerd wordt, wordt voornamelijk middels automatische koppelingen geplaatst. Deze koppelingen zijn afkomstig van o.a. verhuurmakelaars en synchroniseren met het aanbod bij hen op de site.

Uiteraard kan er altijd een vertraging inzitten, hiervoor hanteren wij een maximum van 24 uur. Vandaar dat wij de zoeker de mogelijkheid geven om aan ons te melden zodra een woning verhuurd is, hiermee houden wij ons aanbod zo schoon mogelijk.

Zoals waarschijnlijk al bekend is, is het account aangemaakt op 15 augustus jl. en beëindigd op 4 oktober jl. Mocht het account eerder beëindigd zijn, dan had je dit naast de mail uiteraard ook terug kunnen zien in je profiel. Helaas kan ik je verzoek niet inwilligen.

Ashley Zuijdendorp

Heeft op 06 oktober 2016 om 12:55 geantwoord

Beste Ashley,

Bedankt voor het medeleven. Veel plezier met de €40. Jullie hebben het erg makkelijk verdiend met jullie automatische systeem en afmeldsysteem dat niet werkt. Doe er iets leuks mee.

Gaan jullie ook niet in op mijn verzoek om mijn account en persoonlijke gegevens uit jullie systeem te halen?

Groeten,
Stefan