Klacht: NTI SPH

op 01 april 2013 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Zoals bekend dient iedere student in het derde jaar een minor te halen. Toen ik in 2010 aan de studie begon mocht ik zes modules kiezen. Ik had toen zelf de keuze of ik koos voor modules die met een digitaal examen, een praktijktraining of schriftelijk examen afgesloten werden. In 2012 heb ik aangegeven dat ik zes modules koos die met een praktijktraining afgesloten werden. Daarop heeft mijn mentor aangegeven dat dit niet meer mogelijk was maar dat ik nu nog maar twee praktijktrainingen mocht volgen en daarnaast vier examens moest doen. Zes praktijktrainingen was niet meer mogelijk. De kosten voor deze examens bedragen in totaal € 280,00. De praktijktrainingen worden niet in rekening gebracht. NTI zou bij een wijziging van de regeling tenminste de kosten voor de schade ten gevolge van de wijziging dienen te dragen.

Bovendien heb ik onlangs van twee medestudente vernomen dat NTI bovendien met dubbele maten meet. Zij konden wel de zes praktijktrainingen volgen en hebben nu hun studie afgerond. Terwijl ik nog vier examens moet doen met alle extra kosten van dien. Daarnaast is een praktijktraining makkelijker te behalen dan een examen.

De werkwijze van NTI in deze is niet correct. De regeling is eenzijdig en zonder nader overleg opgelegd. Niet alleen heb ik hierdoor meer kosten dan oorspronkelijk bekend was maar zal het mij meer tijd kosten de studie af te ronden.

Graag uw reactie.

Mijn coulancehalve verzoek aan u is mij eveneens in plaats van de twee praktijktrainingen en vier examens de zes praktijktrainingen te laten.

Graag uw reactie.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NTI over deze klacht.

4 jaren geleden - Ik heb NTI een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van

4 jaren geleden - Beste student, Uw bericht heb ik doorgezet naar de HBO unit, afdeling toetscoordinatie. Zij zijn exact op de hoogte van de mogelijkheden rondom examens en praktijktrainingen. Zodra ik inhoudelijke informatie voor u heb zal ik dit direct melden. Vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 09:14 geantwoord

Beste student. Excuses dat wij nooit meer hebben gereageerd. Klacht.nl was helaas aan de aandacht van NTI ontsnapt. Ik hoop dat alles uiteindelijk is opgelost, zo niet dan horen wij dat uiteraard graag zodat we kunnen kijken wat we alsnog voor u kunnen betekenen. Voor nu een fijne dag! ^PV

Alle klachten die gemeld zijn door Viper7315