Klacht: nog geen kaarten ontvangen

op 13 juli 2016 over Ticket tribune in de categorie Kaartenverkoop

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Woensdag 29 juni heb ik kaarten gereserveerd voor het concert van The White Lies in Paradiso op 13 oktober aanstaande. De kaarten gingen op 1 juli in de voorverkoop maar op de site van tickettribune werd gemeld dat als je de kaarten zou reserveren je zeker zou zijn van kaarten. Ik heb betaald, wel dubbel zoveel bleek achteraf want de kaarten waren uiteindelijk dus maar 24 euro per stuk (excl. transactiekosten en lidmaatschap Paradiso) maar ik moest bij tickettribune 45 euro per kaartje betalen plus nog 15 euro extra (transactie) kosten. Ik kreeg een bevestiging van betaling en een mail dat het soms bij populaire concerten langer kan duren dat je de kaarten ontvangt. Omdat ik graag zeker wilde zijn of het daadwerkelijk gelukt was heb ik 1 juli een mail gestuurd naar tickettribune met deze vraag. Echter kreeg ik pas twee dagen later een mail terug, echter was dit precies dezelfde mail die ik na mijn bestelling had gekregen. De standaard mail over dat het nog wel even kan duren. Nu is het concert uitverkocht maar we hebben het hier niet over een dusdanig populaire band (zoals bijvoorbeeld een Bruce Springsteen of iets dergelijks) dus ik begrijp niet dat hier een “wachttijd” op zit.

Nu weet ik dat het nog wel even duurt maar voor de prijs die ik betaald heb wil ik graag wel de zekerheid dat ik kaarten heb. Ook omdat het concert uitverkocht is. Eén ding week ik wel zeker, voortaan bestel ik de kaarten gewoon via Paradiso zelf. Ik kwam bij tickettribune terecht toen ik op Google agenda Paradiso intikte, dan staat tickettribune als eerste vermeld.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als ik ruim van te voren de kaarten binnen heb, ik hou er niet van tot de laatste week/dagen vóór het concert te wachten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ticket tribune

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ticket tribune in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ticket tribune een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ticket tribune

Heeft op 14 juli 2016 om 08:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer of mevrouw,

Graag geven wij een toelichting omtrent ons leveringproces en voorwaarden.

TicketTribune werkt met een aantal hoofdleveranciers en heeft een leveringspercentage van 98%. Wij versturen meer dan 1000 kaarten per week en slechts in een enkel geval treed er een vertraging van de levering op. Indien er sprake is van een vertraging in de levering, bij éen van de reguliere leveranciers, zetten wij ons in op dit op te lossen en zoeken wij contact met andere leveranciers om het verzendingsproces voor u te versnellen. Echter is dat op dit moment niet aan de orde.

TicketTribune streeft er altijd naar om de kaarten uiterlijk een week vóór aanvang aan alle klanten te versturen. Wij hebben dan ook met alle leveranciers de afspraak dat kaarten uiterlijk een week vóór aanvang aan ons geleverd worden. Echter hebben wij, zoals aangegeven in de algemene voorwaarden tot de dag van aanvang om de kaarten te leveren; Artikel 6. Levering tickets 1. TicketTribune spant zich in de tickets tot uiterlijk de aanvang van het evenement aan koper te verstrekken. U kunt dit hier nalezen: http://tickettribune.nl/page/algemene-voorwaarden. Indien nodig zullen wij ons tot uiterlijk 3 uur voor aanvang in blijven zetten om de kaarten netjes te leveren.

Op dit moment is er geen sprake van vertraging in de levering van uw kaarten en kunt u uw kaarten een week voor aanvang per email verwachten.
Wij danken u voor uw geduld.

Alle klachten die gemeld zijn door Catelijne_Lieshout