Klacht: Noemt u dit een cursus?

op 15 november 2013 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Gezien de informatie die op de website wordt aangeboden, is deze cursus mij zeer tegen gevallen. Je leest een boekje welke voor 5% van de cursusprijs is aan te schaffen en een samengestelde reader. Studievragen om de gelezen ‘literatuur’ te testen zijn te verwaarlozen. Het gaat om 15 vragen die na het lezen van het boek en de reader kunnen worden beantwoord.
Helaas heb ik zo lang moeten wachten op informatie over het vinden van studievragen dat ik niet binnen de 14 dagen, het pakket kon retourneren. Heel slim NTI. Jammer dat jullie ontevreden klanten niet willen tegemoet komen waardoor ik me genoodzaakt voel dit naar buiten te brengen.
Het geleverde product voldoet op geen enkele manier aan mijn verwachtingen (voornamelijk door het ontbreken van matieraal om de gelezen literatuur te testen en het gebruik maken van al bestaand materiaal) en het NTI verwerpt al mijn punten; het is wel een cursus.

Ik heb al meerdere malen, telefonisch en via een meldingsformulier, laten weten dat ik de cursus wil beeindigen, het materiaal wil retourneren en mijn geld terug wil.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NTI over deze klacht.

Bericht van

4 jaren geleden - Geachte mevrouw Noordman, Wat spijtig dat de geleverde opleiding u qua studiematerialen tegengevallen is. Hogeschool NTI stelt alles in het werk ook de modules van de opleidingen uitdagend, walitatief aantrekkelijk, en ook qua prijs aantrekkelijk aan te bieden. U geeft aan het studiemateriaal eventueel ook bij een boekhandel te kunnen aanschaffen, maar wij wijzen er graag op dat bij de prijs van de opleiding ook een praktijktraining is inbegrepen, waarbij u met medestudenten door een van onze vakbekwame docenten de hele dag getraind zult worden in dit vakgebied. Bovendien zijn ook onze mentoren en de docenten ( via de digitale leeromgeving of telefonisch/per email) voor u bereikbaar en beschikbaar voor additionele begeleiding. Dit is een wezenlijk verschil met alleen een aan te schaffen studieboek. In de bevestiging van de inschrijving geven wij duidelijk aan dat de inschrijving definitief is vanaf het moment dat NTI de inschrijving aan u heeft bevestigd, en dat daarna een periode van twee weken ingaat als bedenkperiode. Indien u de opleiding niet wenst te volgen kunt u binnen die periode het studiemateriaal aangetekend en zonder opgaaf van redenen naar NTI retour sturen. Binnen die periode heeft het NTI geen opmerking van u ontvangen, noch is het studiemateriaal retour ontvangen. Later heeft een van de mentoren contact met u opgenomen om na te gaan of alles rondom de opleiding duidelijk was, en met de vraag of de mentor u verder nog kon ondersteunen. Bij dat gesprek hebt u inderdaad aangegeven dat het studiemateriaal u tegengevallen is. de praktijktraining hebt u nog niet gevolgd. Ik wil u graag uitnodigen een aanmelding te plaatsen voor de praktijktraining en daarna met mij contact op te nemen om te bespreken of deze training voor u een waardevolle aanvulling/onderdeel van de opleiding is. Indien u nog aanvullende vragen hebt, dan verneem ik dit graag. Vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

Bericht van

3 jaren geleden - Geachte mevrouw Noordman, Naar aanleiding van de door u ingediende klacht is contact met u opgenomen en voor zover mij bekend verloopt het studeren en de begeleiding inmiddels weer op een voor u plezierige manier. Wilt u het mij laten weten indien er nog wel vragen zouden zijn? Vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 09:17 geantwoord

Geachte mevrouw Noordman,

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd Klantenservice

Heeft op 14 augustus 2017 om 09:28 geantwoord

Wat bijzonder dat u bijna 4 jaar na dato mij herinnert aan de bijzonder onaangename smaak van het NTI. Het studie materiaal ligt na al die tijd nog steeds onaangeroerd in de kast. Het studeren is, zoals in mijn eerste melding al gemaakt, niet mogelijk icm het toegestuurde materiaal, begeleiding heeft al helemaal nooit plaats gevonden.
Beste Els, Geachte mw Beltman, wilt u alstublieft mij over 4 jaar niet nogmaals herinneren aan dit fiasco?
Heel persoonlijk komt het ook over dat in 3,5 jaar de tekst om te versturen onveranderd is. 'Zorg en aandacht maakt alles mooier' (ikea), neem hier een voorbeeld aan.

Alle klachten die gemeld zijn door Dianadepan