Klacht: Nieuwe telefoon geeft na update aan dat er een wachtwoord dient te worden ingevoerd

op 06 mei 2016 over T-Mobile in de categorie Mobiele Telefonie

Het contract voor mijn huidige telefoon loopt in juni af. Omdat ik binnen de termijn van 3 maanden zit heb ik een nieuw contract afgesloten voor 2 jaar bij T-Mobile in Enschede aan de Haverstraatpassage. Dat was op 30 april 2016. Ik heb een contract afgesloten voor 2 jaar en het toestel betreft de Samsung S7. Eenmaal thuis heb ik via de voorgeschreven wijze de gegevens van mijn oude toestel overgezet op het nieuwe toestel. Dat ging prima. Hierna gaf het toestel aan dat er een nieuwe update was. Die update heb ik uitgevoerd waarna het toestel opnieuw opstartte. Plotseling kwam de melding dat ik een wachtwoord diende in te voeren! Dit terwijl ik absoluut geen wachtwoord heb aangemaakt, laat staan ingevoerd. Dat doe ik nooit met mijn mobiele telefoons.
Zondag 1 mei 2016 ben ik met mijn toestel teruggegaan naar T-Mobile (koopzondag). Ook zij kwamen uit bij een wachtwoord echter ook daar heb ik aangegeven nimmer een wachtwoord te hebben ingevoerd. T-Mobile gaf vervolgens aan dat dit mijn schuld was! Ook deelden ze mij mee dat zij zouden bellen met de servicedienst van T-Mobile en dat zij me maandag 2 mei zouden terugbellen. Omdat ik niet werd gebeld door T-Mobile heb ik op 2 mei 2016 om 14.45 uur zelf gebeld met het servicecentrum van T-Mobile. Daar kreeg ik een persoon genaamd Kirsten aan de lijn. Zij adviseerde mij om Samsung te bellen. Om 16.40 uur die dag heb ik met Samsung servicedienst (079-7503350) gebeld en gesproken met een man waarvan ik de naam niet weet. Hij deelde mij mee dat ik terug moest gaan naar de T-Mobileshop in Enschede en (min of mee) op basis van de 7 dagen garantie kon eisen dat ik een nieuw toestel zou krijgen. Hij deelde mij verder mee dat T-Mobile dat verplicht was. Ook vertelde hij me dat ik me niet moest laten afschepen daar. Daarnaast vertelde hij me dat de Samsung S7 vaker met hetzelfde probleem heeft. En dan met name dat er ineens een wachtwoord moet worden ingevoerd. Dit gesprek is opgenomen bij Samsung dus kan terug worden beluisterd. Op 2 mei 2016 om 17.00 uur ben ik daarop weer terug gegaan naar de T-Mobileshop in Enschede. Daar vertelde men mij dat ze helemaal niet verplicht zijn om een nieuw toestel te leveren omdat het mijn fout zou zijn!!!!
Daarop deelde men mij daar mee dat zij het toestel op zouden sturen naar T-Mobile en dat ik het toestel binnen 1 week zou terug ontvangen.
En het wordt nog gekker. Vandaag, 6 mei 2016, kreeg ik van T-Mobile een mail waarin ze meedeelden dat ze eerst een grondig onderzoek instellen. Wanneer de reparatie “binnen de garantie” valt dan repareren zij het apparaat kosteloos! Als dat niet zo is dan krijg ik een kostenplaatje voorgeschoteld waarmee ik al dan niet kan instemmen. Hier word ik dus helemaal niet goed van. Ook gaat dit minimaal 14 dagen duren.
Ik gebruik al minimaal 30 jaar de diensten van T-Mobile maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. We hebben het hier over een splinternieuw toestel waarmee ik alleen datgene heb gedaan wat in de handleiding stond. En absoluut geen wachtwoord aangemaakt.
Op deze manier heb ik veel plezier van mijn toestel. Ik ben helemaal klaar met de reactie van T-Mobile op dit probleem. Indien dit niet wordt opgelost zal ik in ieder geval een aantal tv-programma’s benaderen met deze handelswijze.

Wanneer ik een nieuw toestel krijg en dat men bij Samsung erkent dat dit probleem vaker voor komt.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over T-Mobile

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over T-Mobile nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mevr. Ophuis