Klacht: Nieuwe laptop beschadigd

op 28 april 2016 over Acer in de categorie Electronica - Computers

Vrijdag 22-04-2016 kocht in een nieuwe laptop van Acer (Aspire V13 V3-371-3918). Deze week heb ik hem in gebruik genomen. Hij werkt heel goed. Ik ben er dan ook erg blij mee.

Gisteren nam ik voor het eerst de USB-poort in gebruik. Het viel mij op dat de USB-stick niet gemakkelijk in de poort ging. Toen ik de laptop bekeek zag ik dat hij beschadigd is. De behuizing is ontzet. Ook de behuizing van het beeldscherm is beschadigd.
Vanzelfsprekend is de laptop niet gevallen.

In de winkel waar ik hem heb gekocht vertelden ze mij dat ze hem niet ‘zomaar’ om kunnen ruilen omdat ik de klacht niet binnen 48 uur gemeld heb. De enige optie is dat hij opgestuurd wordt. Ik ben het hier niet mee eens want het is notabene een gloednieuwe laptop van 6 dagen oud die al beschadigd was toen ik hem uit de doos haalde!!
De laptop gebruik ik voor mijn werk dus ik kan hem ook niet zo lang missen.

De doos van de laptop heb ik bewaard. Het serienummer, wat met een sticker op de doos is geplakt, is helemaal gescheurd. Er mist een deel van de sticker.

In de bijlage foto’s van de beschadiging en van het gescheurde etiket op de doos.

Graag zou ik een laptop ontvangen die niet beschadigd is.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Acer over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Acer in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Acer een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Acer

Heeft op 29 april 2016 om 08:41 geantwoord

Geachte mevrouw,

Vervelend om te horen dat uw toestel beschadigd is. Helaas is het zo dat dit soort zaken door de verkopende partij opgelost dient te worden. Als fabrikant kunnen wij u ook alleen een reparatie aanbieden. Ik zou u daarom aanraden om met de informatie van de consumentenbond, terug te gaan naar de winkel:

Acer Klantenservice.

Heeft op 29 april 2016 om 09:04 geantwoord

Naar mijn mening mag ik ervan uit gaan dat ik een deugdelijk product koop. Een laptop van 6 dagen oud hoeft naar mijn mening niet gerepareerd te worden. De verkopende partij verwees mij door naar u. Vandaar dat ik met u contact opneem.

Graag ontvang ik een passende oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door lauravanottele