Klacht: nieuwe baan

op 23 september 2013 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik heb bij NTI een cursus aangevraagd ivm een evt nieuwe baan als toezichthouder.Ik heb duidelijk gezegd tegen de medewerkster dat als mijn (nieuwe)werkgever de cursus zou vergoeden,ik deze graag zou volgen.De baan kreeg ik helaas niet.De medewerkster had vooruit al gezegd dat ik mij geen zorgen hoefde te maken over de bij ingesloten accept-giro kaart,ik zou pas betalen als mijn (nieuwe)werkgever met de kosten accoord zou gaan.Naar een aantal weken kreeg ik en aanmaning,ik heb toen direct de cursus in de orginele doos terug gestuurd.
Ik heb op geen enkele wijze(tel,online of schriftelijk)gebruik gemaakt van deze cursus.Toch moet ik nu de volledige cursus betalen,we zijn nu al zover dat ik een dagvaardiging krijg.Ik weiger te betalen en ga voor een rechtelijke uitspraak.

kwijtschelding en evt een excuus

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NTI over deze klacht.

Bericht van

4 jaren geleden - Geachte heer Wouters, Zoals in een eerdere reactie al gemeld, heeft het NTI alle gespreksgegevens doorgenomen en daarin geen aanwijzingen gevonden dat toezeggingen zijn gedaan om de periode van 31 dagen - waarin u de opleiding kunt bekijken en uitproberen - te kunnen of mogen verlengen. U bent telefonisch en schriftelijk geinformeerd over het feit dat de periode waarin u kunt beoordelen of deze opleiding aansluit bij uw studiewens, 31 dagen duurt, en dat de opleiding definitief is indien het pakket niet binnen die datum geretourneerd is. Ook is deze informatie aanwezig geweest in het studiepakket. U hebt gedurende deze periode geen contact opgenomen met onze klantenservice, en pas op 3 juli ontvingen wij uw studiepakket retour, 3 weken na het verstrijken van de periode waarin retour sturen nog mogelijk was. Het NTI stelt studenten heel graag in staat een zorgvuldige afweging te maken, en maakt daarom op verzoek graag ruimte om de studiematerialen en de wijze van studeren een maand lang te proberen. Het is daarbij wel heel belangrijk dat de spelregels ten aanzien van deze mogelijkheid gevolgd worden, en die hebben wij dan ook met u besproken en twee maal schriftelijk gemeld. Overigens heeft het NTI u ook diverse betalingsherinneringen gestuurd, en ook daarop heeft onze klantenservice geen reactie van u ontvangen voordat het pakket retour gestuurd werd. Vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 09:15 geantwoord

Geachte heer Wouters,

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

Alle klachten die gemeld zijn door han.w