Klacht: nieuw apparaat gekocht, een slecht opgelapt” exemplaar gekregen

op 04 juni 2021 over Toppy.NL in de categorie Internetshops - Algemeen

In september 2020 heb ik bij webwinkel “Toppy bv” een nieuwe robotmaaier Robomow RX12u gekocht.
Kort daarna, in november, heb ik het apparaat – overeenkomstig de instructies in de gebruikersgids – opgeborgen voor de winter.
Omdat het apparaat niets meer deed, toen ik het na de “winterstop” weer wilde laten werken, heb ik het bij een geregistreerde en gecertificeerde dealer/reparateur van Robomow gebracht.
Zijn bevindingen:
– de accu in het apparaat was oud en werkte niet meer;
– het moederbord in de maaier was ondeugdelijk en bleek te zijn
gerepareerd; op diverse plaatsen waren plaknaden zichtbaar;
– de kop van het basisstation was ondeugdelijk en had kennelijk losse onderdelen, die een rammelend geluid gaven.
De betreffende dealer heeft de accu, het moederbord en de kop van het basisstation kosteloos vervangen door – nu echt – nieuw materiaal.
Hij liet mij weten zoiets nog nooit te hebben meegemaakt en zou er melding van maken bij de importeur van het apparaat, MTD products.
Ik kon het apparaat op dezelfde dag weer meenemen en de volgende dag probleemloos het gras (laten) maaien.

Mijn conclusie: ik ben misleid en ik heb, in de veronderstelling, dat ik een origineel nieuw apparaat kocht, een slecht opgelapt” exemplaar gekregen.

Ofschoon mijn probleem perfect en razendsnel was opgelost, wilde ik toch weten, waar de verantwoordelijkheid voor deze zaak ligt.
Daartoe heb ik een mailbericht gezonden aan “Toppy bv” met de vraag om een reactie op mijn bevindingen; ik wilde “Toppy bv” de gelegenheid geven te regeren, voordat ik verder stappen zou nemen.
Vervolgens ontstond een zeer uitvoerige e-mail correspondentie, die mij niet de gewenste informatie opleverde: wie is verantwoordelijk voor deze misleiding.
Uiteindelijk voerde ik een telefoongesprek met een medewerkster van “Toppy bv”, die mij liet weten:
– dat ik niet de juiste weg had gevolgd voor het oplossen van mijn probleem;
– dat het probleem niet bekend was bij de importeur MTD products (NB: de door mij geraadpleegde reparateur heeft het – zo heeft hij mij naderhand nog eens bevestigd – zeker gemeld en heeft de door hem gemaakte kosten vergoed gekregen);
– dat de bevindingen van de reparateur niet op waarheid kunnen berusten;
– dat deze reparateur er op uit zou zijn om webwinkels zwart te maken, omdat deze ongewenste concurrentie leveren.
Omdat ik tijdens het gesprek – ook na diverse vergeefse pogingen daartoe – niet de kans kreeg om vragen te stellen en/of opmerkingen te maken, heb ik op enig moment gezegd, dat ik wilde dat mijn gesprekspartner zou “stoppen met haar getetter”.
Daardoor raakte ze geïrriteerd en eiste ze dat ik haar met respect zou behandelen, omdat ze anders het gesprek zou beëindigen. Ik heb gereageerd met de opmerking, dat ik ook respect verwachtte en de gelegenheid wilde hebben om iets te zeggen en vragen. Voorts herhaalde ik, dat ze moest “stoppen met haar getetter”.
Daarop heeft ze het gesprek afgebroken.

Conclusie: gezien alle klantonvriendelijke chicanes is “Toppy bv” wat mij betreft geen topper. Ik ben dan ook blij, dat ik niet “de juiste weg” heb gekozen voor de oplossing van mijn probleem.

Mijn ervaring breng ik onder uw aandacht omdat ik meen dat deze gang van zaken niet deugt en ik andere consumenten hiervoor wil waarschuwen en behoeden.
Enig ander (persoonlijk) belang heb ik niet.
Doe ermee wat u goed dunkt.

Enig ander (persoonlijk) belang heb ik niet.
Doe ermee wat u goed dunkt.

Reactie van de melder van de klacht JeJoBaKa

1 maand geleden - Verzuimd eerder te vermelden: de reparateur heeft de door hem vervangen ondeugdelijke onderdelen getoond en aangewezen, wat fout was.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Toppy.NL nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JeJoBaKa