Klacht: Niet willen toegeven van een systeemfout

op 17 juni 2016 over Reggefiber in de categorie Glasvezel

Hi,

Met de verhuizing (1 april) naar een pand met glasvezel, heb ik eerst 2 maanden gewacht totdat glasvezel was aangesloten zou worden (15 juni).

Tijdens deze 2 maanden gezamenlijk afgesproken met Reggefiber dat er een abonnement van KPN compleet afgesloten zou worden zodat ik op “15 juni” mooi gebruik kon maken van mijn nieuwe glasvezel verbinding (werd er gezegd). Type abonnement en adres gegevens volledig doorgegeven (pauze tijd kwijt aangezien dit bedrijf tijdens kantoor uren werkt).

Een paar dagen voor de aansluiting met KPN gebeld aangezien ik nog niets had vernomen en de dag van aansluiting op glasvezel wel erg in dicht in de buurt kwam (10 juni), maar die gaf aan dat er geen melding was binnen gekomen en de aansluit data 15 juni, niet bekend was.

Dit besproken met Reggefiber die mij (enigszins irriterend) over het weekend wilde tillen, zodat ik de maandag maar “even” met KPN kon gaan bellen. Zelf had ik er dan al geen vertrouwen meer in, aangezien ik nog niets ontvangen had en er geen afspraak was gemaakt met een monteur. Nogmaals contact gezocht met KPN om toch KPN Compleet te krijgen heb ik (voor de tweede keer) een abonnement afgesloten waarin de levertijd 28 juni (ipv 15 juni) zal worden.

Met dit gegeven weer gemeld bij Reggefiber(maandag 13 juni, aangezien dit bedrijf buiten kantoor uren gesloten is) met de vraag waar dit fout is gegaan. Door “in hun systeem” het vinkje afgemeld aan te klikken was volgens hun voldoende. Terwijl dit niet aan is gekomen bij KPN, lijkt mij de fout bij Reggefiber te liggen. Zeker als de verzender de gegevens niet bij de ontvanger kan krijgen.

Aangezien ik in de maand juni met een Netflix abonnement (10/ per maand) plus 3 gigabyte extra data op de telefoon (7,5/ per gigabyte), plus 8 gigabyte op de dongle (20/ per gigabyte) te weinig heb gekregen, eis ik een vergoeding van alle bovenstaande bij elkaar geteld.

= 172,50 euro vergoeding voor het niet nakomen van de afspraak dat er op 15 juni voor mij een werkende internet verbinding tezamen met interactieve televisie is geïnstalleerd.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reggefiber over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Reggefiber in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reggefiber een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reggefiber

Heeft op 20 juni 2016 om 09:04 geantwoord

Heeft op 20 juni 2016 om 09:17 geantwoord

Nogmaals,

Dit is niet oplossen. Als KPN niets ontvangt (ik heb alle gegevens doorgegeven aan Linda van Bremen) kun je KPN niet verwijten dat zij niet in actie zijn gekomen, dit is in mijn beleving een probleem afschuiven.

Mijn eis blijft in dit geval dus ook staan betreffende de onkosten vergoeding.

Marcel Reitsema

Alle klachten die gemeld zijn door Marcel1990