Klacht: Niet verkrijgen getekende garantie

op 07 juli 2012 over Stern Auto Amersfoort in de categorie Autodealers

Bij Stern Auto Amersfoort op 22-02-2012 bij verkoper * een 2e hands smart fortwo cdi uit 2009 gekocht.
Tijdens verkoopgesprek aangegeven, dat ik samrt wilde met forsure garantie (zo werd de auto ook aangebeoden op www.smart.nl ). Deze garantie wil ik, omdat hierbij geen kilometerbeperking op zit/ mobiliteitsgarantie zit/ garanties 2 jaar gelden.
Hierbij komt dat ik in noorden woon, waar Wensink als smart/ Mercedes dealer zit.
Wensink kan namelijk niks met Stern garantie.
Garantie geen probleem, maar tijdens tekenen koopcontract bleek hier Sterngarantie op te staan in plaats van Forsure garantie.
Dit heeft * ter plekke gecorrigeerd en de papieren zou ik in 2 weken thuis krijgen. Op 29-02-2012 werd de auto aan mij afgeleverd naar volle tevredenheid.
Na 3 weken na aflevering geen garantie papieren ontvangen, dus een email op 14-03-2012 aan* gestuurd met vraag waar garantiepapieren blijven.
Na 2 weken geen reactie heb ik filiaal gebeld.
* was niet aanwezig, maar zijn vervanger zou het die week in orde maken.
Op 14-04-2012 weer een mail gestuurd naar *, omdat er nog steeds niets is verstuurd.
Ook hier geen enkele reactie op.
Op 01-06-2012 weer eens gebeld en eindelijk kreeg ik * zelf te pakken.
* gaf direct aan dat Forsure garantie niet mogelijk is; Stern werkt hier niet meer mee.
* kwam met argumenten waarom ik Stern garantie net zo goed kan nemen.
Ik gaf weer aan:
-In noorden waar ik woon zijn geen Stern filialen, Wensink dealer werkt hier niet mee.
-Stern garantie heeft kilometerbeperking van 50.000 km, dit rijd ik binnen jaar.
-geen mobiliteitsgarantie (pechhulp).
-Daarbij hebben wij beiden getekend voor de Forsure garantie.

* vertelde mij, dat 50.000 km garantie toch wel genoeg is(!? ) en smart net als Mercedes gratis pechhulp heeft.
Ik gaf aan dat dit niet klopt, waarom kun je bij smart pechhulp per jaar (betaald) verlengen en ook Stern iets soortgelijks aanbied.
Dit zou * uitzoeken en hier bij mij op terugkomen.
Vandaag is het 05-07-2012 en nog steeds niets vernomen.
Ondertussen heb ik 2 (vermoedelijk) garantie problemen, maar zonder de juiste garantiepapieren kan dit niet (voor mij)kostenloos worden opgelost.
Persoonlijk was mij eerste indruk van dit bedrijf erg netjes en correct, maar door een gebrek aan after sales zwaar onder de maat voor smart en Mercedes

Leveren smart Forsure garantie danwel inleveren auto en aankoopbedrag terug krijgen zodat ik bij een wel service verlenende smart vestiging een andere smart met Forsure kan kopen.

Alle klachten die gemeld zijn door A.B.Buurman