Klacht: niet uitbetalen en verrekenen.

op 27 december 2017 over Sociale dienst in de categorie Overheid

ik werk 23 u p w.en krijg per 4 weken loon uitbetaald. Mijn vriend heeft darmkanker, ongeneselijk met nog mischien een half jaar tot een jaar te leven, hierdoor moesten wij bijstand aanvragen. Iedere maand stuur ik mijn uren en afschrift netjes op.tot onze schrik krijgen wij 20 dec geen bijstand zonder berricht. Ivm kerst konden we niemand bereiken. En zaterdag kregen wij per brief te horen dat wij over november geen bijstand krijgen (rede niet vermeld)
Vandaag contact gehad met mw S.Albert onze contact persoon die ons vertelde dat er een berekenings fout is gemaak en wij een paar maanden teveel hebben uitgekeerd, met als gevolg dat wij november, december, januari en een deel van februari geen bijstand krijgen. Mijn klacht is dat ze zonder mededeling besluiten alles te gelijk in te houden, als wij teveel hebben gehad omdat zij een verkeerde berekening hebben gedaan en wij moeten dat terug betalen is terrecht. Maar wij hebben dat geld over een aantal maanden verspreid gekregen, en sociaale dienst houdt alles in een keer af. Daardoor hebben wij een hele sombere (laatste kerst mischien) gehad. En moet wij zien rond te komen tot februari met 900,- pm waarbij nog mediche kosten bijzitten en vervoer voor de chemokuren en vaste lasten. Zelf kan ik geen extra uren werken, ik word binnenkort geopereert aan mijn handen voor karpaal tunnel syndroom. Mijn klacht is dat berekeningen fout zijn gedaan terwijl zij al mijn afschriften hebben. Er zonder kennis te geven alles tegelijk verrekend is en word. Er ook geen rekening is gehouden met de bijzondere omstandigheden waarin wij verkeren. en vooral dat we er geen bericht van hebben gehad, als ik vandaag niet had gebeld dat had ik ook niet geweten dat we pas weer in februari een beetje bijstand gaan krijgen. Ze zijn op de hoogte van onze situatie, het teveel betaalde bedrag had ook in termijnen afgehouden kunnen worden.

ik ben tevreden wanneer er voor het teveel ontvangde geld een maandelijkse regeling getroffen kan worden zodat wij kunnen overbruggen tot februari. dit is natuurlijk teveel gevraagt. Maar wij zijn al blij als ze ons zouden waarschuwen wanneer er zoiets gebeurt. Zodat we niet voor verrasingen komen te staan. Energie om boos te zijn hebben wij niet meer maar we zijn heel erg teleurgesteld in sociale zaken om hun afhandelen.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sociale dienst

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sociale dienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mira huydts